تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79028
زیست آنلاین: در هفته ی پایانی مهرماه حضور انجمن های مردم نهاد در حفظ محیط زیست همچنان پر قدرت ادامه دارد و انجمن ها و فعالان محیط زیستی در سراسر کشور با برگزاری همایش های پیاده روی و فرهنگ سازی های محیط زیستی طبیعت را پاس می دارند.
قرار سبز هفته پایانی مهر ماه 1397
در هفته ی پایانی مهرماه حضور انجمن های مردم نهاد در حفظ محیط زیست همچنان پر قدرت ادامه دارد و انجمن ها و فعالان محیط زیستی در سراسر کشور با برگزاری همایش های پیاده روی و فرهنگ سازی های محیط زیستی طبیعت را پاس می دارند. مانیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم.

نمایندگان بیش از صد و پنجاه گروه دانشجویی برای حفظ محیط زیست در دانشگاه مازندران گرد هم آمدند قرار سبز در شهر بابلسر استان مازندران

 قرار سبز در شهر بابلسر استان مازندران

چهارمین گردهمایی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، بیست و چهار و بیست و پنج مهر ماه در بابلسر برگزار شد. در این نشست که اعضای شورای مرکزی مناطق هشت گانه ی باشگاه از سراسر کشور حضور داشتند، فعالیت های انجام شده طی یک سال اخیر را مرور و برنامه های آینده با محوریت، آب، پسماند و اکوتوریسم را تدوین کردند.

سه هکتار زمین چمن در مشکان فارس پاکسازی شدقرار سبز در روستای مشکان استان فارس

قرار سبز در روستای مشکان استان فارس

بیشتر بخوانید: قرار سبز هفته دوم مهر ماه ۱۳۹۷

به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش تشکل پاکسازان طبیعت مشکان با همکاری تربیت بدنی، ضمن اجرای برنامه پیاده روی، نزدیک به سه هکتار از اطراف زمین چمن ورزشگاه را از زباله پاک سازی کردند و زباله های بازیافتی را نیز تفکیک کردند.

جشنواره غذای سالم بدون ظروف یکبار مصرف در حسینیه برگزار شدقرار سبز در شهر تبریز استان آذربایجان شرقی

قرار سبز در شهر تبریز استان آذربایجان شرقی

به همت کانون سلامت محله کوجووار تبریز آذربایجان شرقی و همیاران اجتماعی یاشیل کوجووار و به مناسبت هفته سلامت بانوان، جشنواره غذای سالم با شعار نه به ظروف یکبار مصرف در محل حسینیه مهد قرآن کوجووار برگزار شد.

جشنواره ورزش و محیط زیست در تهران برگزار شد قرار سبز در شهر تهران استان تهران

قرار سبز در شهر تهران استان تهران

گروه زامیاران به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش و با حمایت معاونت امور فرهنگی و جوانان وزارت ورزش و جوانان و همچنین ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران در جشنواره ورزش و محیط زیست شرکت کرد.

رسم خوب آبدانانیها در توزیع نذری همچنان ادامه داردقرار سبز در شهر آبدانان استان ایلام

قرار سبز در شهر آبدانان استان ایلام

انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان ایلام در ایام عزاداری ها و مناسبت ها همچنان هنگام توزیع غذای نذری، با شعار نه به ظروف یکبار مصرف از ظروف دائمی استفاده می کنند.

صد و بیست جلد کتاب آموزش محیط زیست به دبستان های خاوران فارس اهدا شدقرار سبز در شهر خاوران استان فارس

قرار سبز در شهر خاوران استان فارس

برنامه صد و هفتاد و پنجم تشکل پاکسازان طبیعت فارس، با پاکسازی و فرهنگ سازی مسائل زیست محیطی در پارک شیخ احمد خاوران که درختکاری آن با همت مردم طبیعت دوست صورت گرفته برگزار شد. در این برنامه سیصد کیسه پارچه ای در سطح شهر بین شهروندان خاورانی توزیع شد. در این برنامه که با استقبال شهروندان طبیعت دوست خاورانی انجام شد، شهردار، رئیس، اعضای شورای اسلامی و دبیرانجمن هنر آفرینان و فرهیختگان هم حضور داشتند. همچنین تجهیز کتابخانه  دبستان های دخترانه و پسرانه این شهر با صد و بیست عنوان کتاب در حوزه محیط زیست با همکاری اداره کل محیط زیست استان فارس از دیگر برنامه های این تشکل بود.

کوهنوردان بادرودی ده کیلومتر از حاشیه رودخانه را پاکسازی کردندقرار سبز در شهر بادرود استان اصفهان

قرار سبز در شهر بادرود استان اصفهان

سی نفر از گروه دوستان کوهنورد صبای بادرود، به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با شعار همراه با طبیعت، همگام با سلامتی مسیر ده کیلومتری رودخانه دین مار استان اصفهان را از زباله پاکسازی کردند.

روزجهانی غذای سالم در خراسان شمالی برگزار شدقرار سبز در شهر اسفراین استان خراسان شمالی

قرار سبز در شهر اسفراین استان خراسان شمالی

بمناسبت روز جهانی غذای سالم و چالش نه به تولید زباله گردهمایی انجمن سفیران مهربانی اسفراین با حضور سیصد و پنجاه دانش آموز این شهر برگزار شد. آموزش مضرات ظروف یکبار مصرف و اهمیت غذای سالم و بهداشت محیط  به دانش آموزان از دیگر برنامه های این انجمن بود.

درکه تهران از زباله پاکسازی شدقرار سبز در منطقه درکه استان تهران

قرار سبز در منطقه درکه استان تهران

اعضای گروه زامیاران با همکاری کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه طباطبایی، طبیعت منطقه درکه را از زباله های رها شده با شعار سهم من از زمین پاک پاکسازی کردند تا سهمی در پاکی و نظافت محیط زیست شهرمان داشته باشند.

دانشگاه و شهرداری ارومیه هم به ناجیان نبض زمین پیوستندقرار سبز در شهر ارومیه استان آذربایجان غربی

قرار سبز در شهر ارومیه استان آذربایجان غربی

ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی برنامه صد و شصت و چهار خود را به  پاکسازی پارک قائم ارومیه اختصاص دادند. در این برنامه که با مشارکت  دانشگاه علمی کاربردی و  شهرداری ارومیه برگزار شد، اعضای این گروه به همراه کارکنان و دانشجویان  به پاکسازی محوطه پارک از زباله و ته سیگار پرداختند.

کارگاه آموزشی شناخت و تفکیک زباله در مدارس رشت برگزار شدقرار سبز در شهر رشت استان گیلان

قرار سبز در شهر رشت استان گیلان

با همت انجمن بوم بانان گیلان در دبستان پسرانه دانیال نبی و پیش دبستان و دبستان غیردولتی دخترانه هوشمند کارا، کارگاه آموزشی محیط زیستی با موضوعات پسماند یا زباله و اهمیت تفکیک زباله تر از پسماند خشک و جدا سازی زباله های خشک از یکدیگر برگزار شد. این کارگاه ها با هدف آموزش و فرهنگسازی و با استفاده از ابزار کمک  آموزشی مثل نمایش فیلم و نیز با برپایی جلسه  پرسش و پاسخ در دو روز برپا شد.

شیروانی ها از میدان تا بلوار را از زباله پاکسازی کردندقرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی

قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی

اعضای گروه طنین پاکبانان شیروان در استان خراسان شمالی در برنامه شصت و چهارم خود، مسیر میدان معلم تا بلوار خاتم الانبیا را پاکسازی کردند.

ته سیگارها با پارک ملت مشهد خداحافظی کردندقرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی

قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی

همیاران محیط زیست و حیوانات استان خراسان رضوی با همکاری مدیریت بوستان ملت در دو ساعت، حدود پانزده هزار فیلتر سیگار را از روی زمین این بوستان جمع آوری کردند و به طور همزمان در گوشه ای دیگر این بوستان، جمعی از این همیاران مشهدی به منظور آگاه سازی و فرهنگ سازی از مضرات این قاتل طبیعت برای مردم توضیحاتی ‌دادند.

تور گردشگری منطقه مُنگره، همراه با پاکسازی انجام شدقرار سبز در منطقه مُنگره استان خوزستان

قرار سبز در منطقه مُنگره استان خوزستان

انجمن هواداران کارون زلال شوشتر خوزستان ضمن برپایی تور گردشگری محیط زیستی در منطقه منگره، اقدام به پاکسازی طبیعت بکر و زیبای این منطقه نمودند. این برنامه با هدف ترویج حفاظت از طبیعت و محیط زیست در برنامه های گردشگری انجام گرفت.

محیط بان خوزستانی با آموزشهای خود از طبیعت حفاظت کردقرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان

قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان

گروه رفتگران طبیعت بهبهان در صدوبیست وچهارمین برنامه محیط زیستی خود، به پاکسازی منطقه حفاظت شده خائیز پرداختند. همچنین توسط محیط بانان این منطقه توضیحاتی درخصوص ارزش گونه های جانوری منطقه وعلل مرگ توله پلنگی که به تازگی در این منطقه پیدا شده بود به حاضرین توضیحاتی ارائه شد.

پویش کاغذ زباله نیست در بم راه اندازی شدقرار سبز در شهر بم استان کرمان

قرار سبز در شهر بم استان کرمان

با همت سمن یاوران ندای زمین، همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر بم و با حضور فرماندار و مسئولین شهری، پویش مردمی جمع آوری کاغذهای باطله و کتاب های کهنه با هدف فرهنگ سازی بازیافت، در مرکز خرید اطلس بم در استان کرمان آغاز شد. درآمد حاصل از این طرح صرف کمک به خانواده های بی بضاعت زندانیان بم خواهد بود.

همایش پیاده روی خانوادگی در لرستان برگزار شدقرار سبز در شهر پلدختر استان لرستان

قرار سبز در شهر پلدختر استان لرستان

به مناسبت هفته تربیت بدنی، همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان پلدختر با هدف ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و تشویق همگان به حفاظت از محیط زیست و آگاهی نسبت به آن با پیشنهاد اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و همکاری اداره ورزش و جوانان و هیات ورزشهای همگانی با شعار نشاط و تندرستی، با داشتن محیط زیستی سالم برگزار شد. در این همایش پیاده روی امام‌ جمعه شهرستان، فرماندار و سایر مسئولان و آحاد مردم نیزحضور داشتند.

فرهنگ استفاده از وسایل بازیافتی در مدارس مسجدسلیمان فراگیر شدقرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان

قرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان

دانش آموزان پایه اول دبستان گلزار دانش در مسجدسلیمان نکات و مباحث آموزشی دروس خود را از طریق ابزار تهیه شده از وسایل بازیافتی که توسط معلمشان آماده شده فرا می گیرند. این موضوع در افزایش فرهنگ محیط زیستی دانش آموزان و کاهش تولید پسماند توسط آنان و استفاده از وسایل دور ریختنی تاثیر بسزایی داشته است.

گلستانی ها خانوادگی پارک جنگلی  را پاکسازی کردندقرار سبز در کودکوی استان گلستان

قرار سبز در شهر کردکوی استان گلستان

خانواده های کردکوی در استان گلستان با همت تشکل جهان نما پارک جنگلی امام رضا را پاکسازی کردند.

بهبهانی ها برای ساخت هوای خوب رکاب زدندقرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان

اعضای گروه رفتگران طبیعت بهبهان درصبح آخرین جمعه مهرماه مسیر میدان شهید محسنی تا میدان ارجان و پارک بعثت را باشعار هوای خوب ساختنی است، رکاب زدند.

تالاب چغاخور نفسی تازه کشیدقرار سبز در شهر بروجن استان اصفهان

قرار سبز در شهر بروجن استان اصفهان

بیشتر بخوانید: قرار سبز هفته سوم مهر ماه ۱۳۹۷

تالاب چغاخور بروجن با همت سی نفر از اعضای گروه رفتگران طبیعت استان اصفهان از زباله پاکسازی شد.
 

https://zistonline.com/vdcfcxde.w6d10agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما