تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79019

معرفی نرم ‎افزار T*Sol

محقق: مهندس حسین اخباری، کارشناس ارشد انرژی‏های تجدیدپذیر
زیست آنلاین: نرم افزارشبیه سازی T*SOL  امکاناتی را فراهم نموده است تا بتوانید میزان صحت و دقت یک سیستم حرارتی خورشیدی را برای یک دوره ی یکساله و به صورت کاملاً پویا محاسبه کنید.
معرفی نرم ‎افزار T*Sol
به گزارش زیست آنلاین، انرژی حرارتی خورشیدی فناوری است، که برای بهره‌برداری از انرژی حرارتی (گرما) حاصل از انرژی خورشیدی بکار برده می ‌شود. در سال های اخیر بطور چشمگیری استفاده از سیستم هایی که این فناوری را بکار می گیرند رایج شده است و همین امر باعث شده تا افراد و کمپانی های زیادی به طراحی، برنامه ریزی و پیاده سازی این سیستم ها روی آورند.
نرم افزارشبیه سازی T*SOL  امکاناتی را فراهم نموده است تا بتوانید میزان صحت و دقت یک سیستم حرارتی خورشیدی را برای یک دوره ی یکساله و به صورت کاملاً پویا محاسبه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع سیستم های خورشیدی

در واقع T*SOL برنامه شبیه سازی حرفه ای برای طراحی و برنامه ریزی سیستم های حرارتی خورشیدی است که با ارائه ی ابزارها و کامپوننت های سیستم های خورشیدی و همچنین قطعات مرتبط و درگیر با این سیستم ها مانند منبع آب گرم، استخر شنا، فرآیند گرمایشی، تانک های بافر و غیره انجام شبیه سازی و محاسبات برای این گونه سیستم ها را بسیار آسان تر نموده تا با استفاده از آن با صرف وقت و هزینه ی کمتری قادر به طراحی بهینه سیستم های حرارتی خورشیدی، شبیه سازی دما و بررسی عملکرد انرژی در آن ها باشید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Valentin T*SOL Pro:* شبیه سازی سیستم های دینامیک حرارتی خورشیدی
* شامل کامپوننت های اجزای مرتبط مانند منبع آب گرم، بافر تانک ها، منابع ذخیره سازی و ..
* ارائه ی ابعاد مناسب برای ایجاد سیستم حرارتی خورشیدی بر روی پشت بام
* فراکسیون خورشیدی برای گرمایش و آب گرم خانگی
* آنالیز مدل طراحی شده
* ارائه ی مدل ها و ابزار های از پیش تعریف شده
*  امکان تعیین نوع آب هوا و منطقه مکانی مدل
*  نمایش نتایج به صورت نمودارگرافیکی
* نمایش تعداد كلكتورهای مورد نیاز، بازده سیستم و درصد انرژی كل كه توسط خورشید تامین می شود بعنوان خروجی

بیشتر بخوانید: سیستم تولید انرژی الکتریکی خورشیدی ایوان‌ پاه

نرم افزار T * SOL  یک برنامه برای طراحی و شبیه سازی سیستم های حرارتی خورشیدی با تامین آب گرم، گرمایش فضا، گرمایش استخر، گرمایش فرآیندی و سیستم‌های مقیاس بزرگ است.
کاربران این برنامه منهدسان مکانیک و انرژی و معماران، برنامه ریزان، نصب کنندگان، مشاوران انرژی هستند.
نرم افزار T * SOL برای شبیه‌سازی سیستم‌های خورشیدی برای خانه‌های مجزا و نیمه‌ مجزا(دارای یک دیوار حائل) طراحی شده‌است و امکان ارائه(نمایش) آنی سیستم خورشیدی مربوطه از جمله پیش‌بینی‌های درآمدی و سودآوری را فراهم می‌آورد. به‌خصوص،سیستم‌های معمولی و ساده‌ای موجود هستند که حدود ۸۰ % از  برنامه های کاربردی برای چنین امکاناتی را در اروپا و ایالات‌متحده آمریکا پوشش می‌دهند.

نرم افزار تی سل
 

https://zistonline.com/vdcf1xde.w6d1yagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما