تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 79012

 سیستم تولید انرژی الکتریکی خورشیدی ایوان‌ پاه

محقق: محسن فرزان- کارشناس ارشد انرژی‏ های تجدیدپذیر
زیست آنلاین: سیستم تولید انرژی الکتریکی خورشیدی ایوان‌ پاه در مجموع ۳۷۷ مگاوات برق تولید می‌کند که می تواند برق مورد نیاز ۱۴۰ هزار خانه در کالیفرنیا را تامین کند.
 سیستم تولید انرژی الکتریکی خورشیدی ایوان‌ پاه
به گزارش زیست آنلاین، سیستم تولید انرژی الکتریکی خورشیدی ایوان‌ پاه شامل سه واحد مجزا حرارتی خورشیدی است، که ایوان‌پاه ۱ دارای ظرفیت کلی ۱۲۶ مگاوات و ایوان‌ پاه ۲ و ۳ دارای ظرفیت کلی ۱۳۳ مگاوات است. در مجموع این نیروگاه ۳۷۷ مگاوات برق تولید می‌کند که می تواند برق مورد نیاز ۱۴۰ هزار خانه در کالیفرنیا را تامین کند. در هرکدام مزرعه هلیوستات انرژی خورشید را بر روی برج گیرنده که در نزدیک مرکز هر آرایه هلیوستات قرار دارد متمرکز می‌کند. هر آینه مجهز به سیستم دنبال کردن خورشید است، وخورشید را در طول روز دنبال می‌کند. ابعاد هر هلیوستات ۲.۲*۳.۲ متر است که به صورت قوس و متقارن حول برج‌ها خورشیدی قرار گرفته اند. در مجموع ۱۷۰۰۰۰ هلیوستات در این پروژه به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع سیستم های خورشیدی
در کنار این نیروگاه خورشیدی، در هر واحد یک بویلر بخار گاز طبیعی برای تامین حرارت ورودی جهت سیکل آغاز بکاردر صبح وجود دارد، تا دما را هرچه سریعتر بالا بیارد.  همچنین بویلر در شرایط ابری به منظور آنلاین نگه‌داشتن توربین مورد استفاده قرار می گیرد. 

سیستم تولید انرژی الکتریکی خورشیدی

مزایا و معایب این پروژهاین پروژه حدودا ۲.۲ میلیارد دلار هزینه داشته است، که با مشارکت شرکت‌های مختلف از جمله گوگل تامین شده است.
قبل از کارکرد ایوان‏پاه، تخمین زده می‌شد که با فعال شدن این نیروگاه سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن انتشار دی‌اکسیدکربن کاهش یابد، که در طی ۳۰ سال کارکرد این نیروگاه، از انتشار ۱۳.۵ میلیون تن دی اکسید کربن جلوگیری می‌شود.  اما از معایب محیط‌ زیستی این نیروگاه کشته شدن پرندگان به دلیل دمای بالای اشعه های متمرکز شده بر روی برج خورشیدی است. یکی از شرکت‌های مشارکت کننده در این پروژه تخمین زده است که ۳۲۱ پرنده در شش ماه اول کارکرد این نیروگاه کشته شده است.

پروژه خورشیدی در ایوان پاه

در جدول مشخصات فنی سیستم تولید انرژی الکتریکی خورشیدی ایوان‌پاه آورده شده است.

مشخصات فنی نیروگاه ایوان‌پاهمشخصات فنی نیروگاه ایوان پاه
  https://zistonline.com/vdciruay.t1a3z2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما