تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 79010
زیست آنلاین: با انجام تعهدات مختلفی که شرکت ها برای تامین انرژی پاک ارائه می دهند، تولید انرژی همچنان  به سمت و سوی نو و قابل تجدید حتی از منابع جدید خواهد رفت. به طوری که بیشتر متخصصان در مورد استراتژی آینده انرژی های تجدید پذیر و آینده ی بدون کربن تاکید دارند.
استراتژی کاهش  تولید کربن از منابع نوین در حال رشد است
به گزارش زیست آنلاین، در اوایل ماه جاری مایکل ترلل، سرمربی توسعه بازار انرژی گوگل، در یک پست در وبلاگ خود ، معضلی را مطرح کرد که هر شرکتی که از طریق منابع تجدید شونده برق تولید می کند برای مقابله با انتشار کربن مسئولیت خود را انجام داده است اما این منابع تجدید شونده در تمام شرایط پایداری ندارند و در آن هنگام چگونه می شود کربن کمتری تولید نمود.
در حال حاضر شرکت ها با برآوردن مصرف واقعی برق خود، که اکثر آنها از منابع مبتنی بر کربن مانند زغال سنگ، گاز طبیعی یا نفت است و یا ۱۰۰ درصد قابل تجدید با منابعی مانند انرژی خورشیدی یا باد (یا منابع عملی دیگر مانند زمین گرمایی، آبی، هسته ای و زیست توده) تامین می کند.
اگر چه گوگل بیش از هر شرکت دیگری به تولید انرژی تجدید پذیر پرداخته است و  بیش از ۷ میلیارد کیلووات ساعت در سال ۲۰۱۷ برق تجدید پذیر تولید کرده است. اما زمان هایی وجود دارد  که این عملیات  باید بیشتر به سوخت های فسیلی متکی باشد. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این زمان ها اغلب در اواسط شب یا زمانی است که باد نمی وزد  یا خورشید نمی تابد و یا برخی از مشکلات آب و هوایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع انرژی تجدیدپذیر
حتی اگر گوگل بیشترین برق تجدیدپذیر را نسبت به هر شرکت دیگری به دست آورد، زمان هایی وجود دارد که عملیات تولید برق باید بیشتر به سوخت های فسیلی متکی باشد.
از طرف دیگر، در مناطق خاصی، به ویژه در آسیا، عملیات گوگل به دلیل وجود شبکه های ترکیبی، به شدت وابسته به منابع مبتنی بر کربن است. در فنلاند، این شرکت با انواع مختلفی روبه روست: از آنجا که شبکۀ محلی قبلا از درصد بالائی از برق تولید شده خود را از منابع تجدید پذیر به دست می آورد ، منابع خود گوگل در واقع می تواند جایگزین "منبع دیگر بدون کربن" شود.

کاهش تولید کربن

سه استراتژی زیر در مورد کاهش تولید کربن در آینده وجود دارد۱) آینده احتمالا شامل سرمایه گذاری در جذب کربن و فن آوری ذخیره سازی انرژی می شود.
۲) بیشتر توجه شرکت ها بر تأثیر گذاری در خارج از ایالات متحده، در مکان هایی مانند تایوان و همچنین در مناطق خاصی از ایالات متحده یعنی جایی که موانع برای انرژی های تجدید پذیر و تولید بیشتر، کاهش یافته  و سیاست بازار نسبت به فن آوری یا قیمت این نوع از انرژی متمرکز شده است .
۳) لازم به ذکر است  شرکت گوگل بیشتر درباره گزینه های بدون کربن مانند انرژی هسته ای یا نیروی آبی که وابستگی کمتری به منابع "متغیر" مانند خورشید و باد دارد تمرکز می کند. 
بریان ژانوس، به عنوان کارگروه ارشد انرژی، هفته گذشته اعلام نمود که  استفاده ۱۰۰ درصدی از تجدید پذیر ها به عنوان منابع تولید برق متغیر است و بر همین اساس در نظر دارد تیم هایش را به دنبال ساخت نوع جدیدی از منابع تولید انرژی، مستقر کند، به بیانی دیگر این کارگروه قصد دارد تا منابع دیگری را که کمتر متغیر هستند به منظور تولید انرژی های تجدید پذیر و یا کمک به تولید در زمان هایی که تجدید پذیر ها محدودیت دارند، به کار گیرد./ منبع: greenbiz

https://zistonline.com/vdcgzz9u.ak9yq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما