تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 79008
به دنبال دستگیری چهار فرد مضنون در روز چهارشنبه، یکی از عوامل جنایت که در صحنه درگیری با محیطبانان حاضر بود دستگیر شد.
دستگیری  یکی از عوامل درگیری با محیط بانان گلستانی
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از روابط عمومی محیط زیست گلستان، به دنبال دستگیری چهار فرد مضنون در روز چهارشنبه، یکی از عوامل جنایت که در صحنه درگیری با محیطبانان حاضر بود دستگیر شد.

این فرد با تلاش گسترده نیروهای امنیتی استان گلستان و سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گلستان تحویل قانون داده شد.

روابط عمومی محیط زیست آورده است که تلاش برای دستگیری سایر عوامل این جنایت ادامه دارد و در ساعات بعد خبرهای امیدبخش دیگری منتشر خواهد شد.

سحرگاه چهارشنبه در منطقه کوهستانی پارک ملی گلستان که در محدوده جغرافیایی خراسان شمالی و تحت مدیریت محیط زیست گلستان است، درگیری بین شکارچیان غیرمجاز و محیط بانان اتفاق افتاد که در این درگیری یکی از محیط بانان پارک ملی گلستان شهید شد.

ابهام محیط بانان در به‌کارگیری از سلاح برطرف شودبه گزارش ایسنا سرهنگ جمشید محبت خانی در حاشیه تشییع پیکر محیط بان شهید «تاج محمد باشقره» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال موضوع به شهادت رسیدن یا جانباز شدن محیط بانان به عنوان جزوی از یگان‌های حفاظت از دستگاه‌های دولتی، بر اساس دستورالعمل جدیدی که از ستاد کل نیروهای مسلح به تایید مقام معظم رهبری رسیده، با عنایات ایشان حل شد.

وی افزود: بر این اساس هر محیط بانی که در ماموریت‌ها جان خود را از دست بدهد و یا آسیبی به آن وارد شود، همانند کارکنان نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح، در بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهید و یا جانباز محسوب می‌شود.

محبت خانی ادامه داد: در دو هفته گذشته در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، حدودا پس از گذشت دو سال لایحه حمایتی از محیطبانان و جنگلبانان مورد تصویب قرار گرفت، امیدواریم این لایحه هرچه زودتر در صحن علنی مجلس تصویب شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور افزود: در بندهای زیرمجموعه ماده ۳  قانون به‌کارگیری سلاح برای کارکنان ناجا مشخص شده است که در چه شرایطی می‌توانند تیراندازی کنند اما محیط بانان فقط می‌توانند بندهای ۱ و ۲ ماده ۳ را اجرا کنند که تنها برای دفاع از خودشان باشد و یا اینکه سلاحشان در خطر باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با از بین بردن خلا های قانونی، محیط بانان را که در راس دفاع از امانت‌هایی هستند که برای نسل‌های آینده در اختیار ما قرار دارند، کمک کنیم.

جویا شدن رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از آخرین وضعیت محیط بانان مجروح قمیشلو مرتضی جمشیدیان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان - گفت: طی تماس تلفنی عیسی کلانتری با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان وی ضمن ابراز تاسف از زخمی شدن دو محیط بان استان اصفهان و جان سپردن شکارچی غیر مجاز مجروح در این حادثه و دلجویی از مجروحان و خانواده آنان، در جریان مراحل درمانی دو محیط بان قرار گرفت و تاکید کرد که سازمان حفاظت محیط زیست برای بهبودی این دو محیط بان و پیشگیری از چنین حوادثی تلاش خود را خواهد کرد.

وی افزود: معاون رئیس جمهوری در این تماس تلفنی درخصوص لایحه حمایت از محیط بانان نیز که هم اکنون در انتظار طرح و بررسی در مجلس شورای اسلامی است،اظهارکرد: با تصویب این لایحه، محیط بانان نیز از برخی امتیازات نیروهای مسلح در این زمینه برخوردار می‌شوند.

جمشیدیان با بیان اینکه از دو محیط بانان مجروح یکی از آنان عمل جراحی شده و هم اکنون دوران نقاهت خود را می‌گذراند، اظهارکرد: یکی دیگر از محیط بانان تحت نظر کادر درمانی است و وضعیت چندان مناسبی ندارد، به همین دلیل هنوز پزشکان اجازه عمل او را صادر نکردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، وی یادآورشد: متاسفانه شکارچی غیرمجاز که در درگیری با محیط بانان قمیشلو باعث مجروح شدن خود و دو محیط بان شده بود روز یکشنبه در یکی از بیمارستان‌های اصفهان جان خود را از دست داد.

حفاظت از محیط زیست

کمیته محیط‌ زیست یک ضرورت استدبیر کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست کلان‌شهرهای کشور گفت: کمیته محیط‌ زیست میان‌کمیته‌ای است که باید در حوزه پسماند، فضای سبز و سایر بخش‌ها هماهنگی ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، کمال مرادی امروز در اولین نشست تخصصی مدیریت پسماند کلان‌شهرهای کشور که در سالن کنفرانس سازمان مدیریت پسماند مشهد برگزار شد گفت: ما ساختار محیط‌زیست را در خیلی از شهرها نداریم و تنها شهری که یک اداره ویژه دارد شهر تهران است.

وی افزود: باید به فکر توسعه و ترویج این کمیته باشیم و یکی از ضرورت‌هایی است که باید به صورت تخصصی به آن بپردازیم.

دبیر کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست کلان‌شهرهای کشور با اشاره به اینکه «ما عنوان دبیرخانه را به مجمع شهرداران کلان‌شهرها تغییر دادیم که این مصوب خود شهرداران در جلسه بود»، ادامه داد: دراین جلسه دبیر و مدیریت دبیرخانه مشخص شد و همچنین یک تغییر ساختاری را شهرداران تصویب کردند که کمیته‌های ما تبدیل به کمیسیون‌های تخصصی شود.

مرادی تصریح کرد: مانند کمیته‌ معاونان شهرسازی، معاونان کلانشهرها به کمیسیون‌ها تبدیل شد و به جای اینکه دبیر کمیسیون داشته باشد، رئیس کمیسیون دارد و هر کمیسیون یک دبیر دارد که کمیسیون خدمات شهری با رای‌گیری که انجام داد با اتفاق آرا مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری تهران به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد.

وی عنوان کرد: پس از آن ما کمیته‌های تخصصی را پیشنهاد دادیم که تقریبا ساختار ما به همان شکل حفظ شد به‌جز کمیته محیط‌زیست که به آن اضافه کردیم و پیشنهاد معاونان بود. کمیته محیط‌ زیست هم تشکیل شد که دبیرخانه این کمیته در شهرداری تهران مستقر است و  بزودی اولین نشست تخصصی این کمیته را خواهیم داشت.

مرادی با بیان اینکه«دراین جلسات در مورد سایر کمیته‌ها یک تجدید و بازنگری انجام شد»، افزود: هر فرد نکاتی را در مورد کمیته‌ها و استمرار جلسات و چگونگی پیگیری جلسات و میزان اثربخشی در اموراتی که به مجلس‌شورای اسلامی  برمی‌گردد را مطرح کرد.

دبیر کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست کلان‌شهرهای کشورتاکید کرد: کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی ما می‌توانند نقشی جدی داشته‌باشند، کما اینکه بعضی از کمیته‌ها می‌توانند از جهت انگیزه‌ها  و فعالیت‌های جدی که داشتند، کشوری باشند.

مرادی بیان کرد: درمورد کمیته پسماند که قبلا در شهر تهران مستقر بود، یک ارزیابی به عمل آمد و در مجموع همه معاونان با توجه به تجربه خوبی که در شهر مشهد بود، پیشنهاد دادند که این کمیته در شهر مشهد مستقر شود و  با استقبال همه اعضاء روبرو شد و در ساختار جدید یکی از الزاماتی که همه کمیته‌ها باید داشته‌باشند، برگزاری کارگاه‌های تخصصی است که باید به صورت مستمر بحث انتقال دانش و تجربه در بین شهرها اتفاق بیفتد.

 

 

https://zistonline.com/vdcdjz05.yt0nz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما