تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 78924
زیست آنلاین: دولت آمریکا، یک کمک مالی ۲۰۰،۰۰۰ دلاری با هدف درک بهتر پتانسیل ذخیره انرژی به دو پروژه تحقیقاتی در زمینه ذخیره انرژی خورشیدی پرداخت خواهد کرد.
ذخیره سازی گسترده انرژی در ایالت شمال مرکزی آمریکا
به گزارش زیست آنلاین، ایاوا،( Iowa) ایالتی در شمال مرکزی آمریکا به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو در تولید انرژی باد، دارای منابع انرژی فراوان و همچنین پراکنده است. بر همین اساس، مقامات دولتی پتانسیل بالایی برای باتری ها به منظور به تولید بیشتر انرژی باد و خورشید در نظر گرفته اند و می خواهند با استفاده از تامین نیازهای مالی این پروژه جدید را آزمایش کنند.
اداره توسعه اقتصادی آیووا کمک هزینه ۲۰۰،۰۰۰ دلاری را برای حمایت از تحقیقات در زمینه فعالیت دو پروژه بزرگ ذخیره انرژی خورشیدی توسط Ideal Energy اختصاص داده است. این شرکت، کار خود را با ارائه اطلاعاتی در مورد چگونگی کار سیستم ها و به اشتراک گذاری آن با یک تیم از محققان در دانشگاه ایالت آیووا که آن را تجزیه و تحلیل خواهند کرد، آغاز کرده است.

ذخیره سازی بالقوه انرژیرهبر تیم اداره انرژی و توسعه اقتصادی آیووا، گفت: "ما فکر می کنیم که این برنامه برای ذخیره سازی انرژی بسیار بالقوه است." 
ما می دانیم که ذخیره سازی فرصت های کلیدی برای آویو با باد و خورشید فراهم می کند، اما اولین قدم در این زمینه تامین نیازهای قانونی و پشتیبانی مالی است که دولت با همکاری گام بلندی در این راستا برداشته است.
کمیته به خصوص این پروژه، جلسه سوم خود را در ماه اکتبر برگزار می کند و قرار است تا در سال ۲۰۱۹ "برنامه عملی" به صورت نهایی انجام شده باشد.
شرکت Ideal Energy یک پیشگام ذخیره انرژی در ایاوا بود که اولین بار با نصب یک باتری ۳۰kw / ۶۰ کیلو وات در یک فروشگاه بزرگ انبار در Coralville در زمینه ذخیره سازی انرژی آغاز به کار نمود، در حال حاضر نیز در حال کار بر روی این دو پروژه است و ادعا می کند بزرگترین پروژه های ذخیره سازی خورشیدی در ایالت را اجرا خواهد کرد. 
این طرح با استفاده از دو نوع باتری و برای دو مدل مختلف انرژی  استفاده خواهد شد و به همین دلیل اطلاعات در مورد سناریوهای مختلف ارائه می شود. شرکت پلاستیک با استفاده از یک باتری معمولی لیتیوم یون استفاده می کند. اما به گفته Aurelien Windenberger، مدیر طراحی و امور مالی Ideal، دانشگاه Maharishi، با استفاده از طراحی نرم افزاری برای تقاضای انرژی، باتری جریان وانادیوم را که بیشتر از یک مخلوط مایع تشکیل شده انتخاب کرده است.

ذخیره سازی انرژی های تجدید پذیر

تاثیر گذاری تولید تجدید پذیرها در سیستم های توزیعاو توضیح داد "یک تفاوت کلیدی این است که توانایی یون لیتیوم برای ذخیره انرژی بالاست اما در طول زمان، تجزیه می شود. اما یک جریان وانادیوم، می تواند شارژ کامل را در حدود ۳۰ سال حفظ کند. "
وی افزود: البته تقریبا هیچ تحقیقی در مورد این سوال وجود ندارد اما از آنجایی که باتری ها به شرایط آب و هوایی آسیب پذیر می باشند و در درازمدت با کاهش عمکرد مواجه می شوند، مهم است که فناوري باتری در سراسر کشور بررسی شود. علاوه بر آن، عوامل اقتصادی، مانند هزینه برق نیز می تواند بسیار متفاوت باشد.
شرکت Ideal Energy در تلاش است تا این تحقیق را انجام دهد. آن کیمبر، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات  برق ایالت آیووا، گفت در حال حاضر بخشی از یک تیم تحقیقاتی در تلاش اند تا در یابند که تاثیر گذاری تولید تجدید پذیرها در سیستم های توزیع  چگونه است، محققان یک سیستم توزیع را مدل سازی کرده اند و از داده های واقعی یک عملیات ذخیره سازی بهره گیری کرده تا بر مبنای آن مدل خود را آزمایش کنند.

کیمبر گفت، در نهایت به این سوال پاسخ خواهیم داد که "چطور در شبکه های آینده سرمایه گذاری کنیم؟، بهینه سازی شبکه برای ایجاد کمترین هزینه چگونه میسر خواهد شد؟ کالیفرنیا در این راه از ما جلوتر است. اما اگر در ذخیره سازی بیش از حد سرمایه گذاری کنید، نسبت هزینه-سود به مسیر اشتباه خواهد رفت و اشتباه بدی انجام داده اید. بنابراین هدف افزایش عمر سیستم ذخیره سازی نیست بلکه پاسخ به این سوال است که چگونه می توان به درستی در هر قطعه سرمایه گذاری کرد، به طوری که تنها در زمان عمر مفید باشد؟ "/ منبع: renewableenergyworld

 

https://zistonline.com/vdcjxhea.uqeo8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما