تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 78915
طبق اعلام گمرک، در صورت صدور مجوز صادرات گوجه فرنگی گلخانه‌ای از سوی مدیریت جهاد کشاوزی یا سازمان جهاد کشاورزی استانها، صادرات گوجه فرنگی بلامانع است.
 علت صادرات گوجه فرنگی با وجود ممنوعیت صادرات
به گزارش زیست آنلاین، در پی افزایش چشمگیر قیمت گوجه فرنگی و رب آن، وزیر صنعت در ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ صادرات گوجه فرنگی را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد و این بخشنامه از دوم مهر ۱۳۹۷ اجرایی شد.

با این حال طبق اخبار واصله نزدیک به ۲۰۰ تن گوجه فرنگی صادر شده است که این امر منجر به اعتراضات متولیان به گمرک شده است. در این راستا گمرک اعلام کرده است که در صورت صدور مجوز صادرات گوجه فرنگی گلخانه‌ای از سوی مدیریت جهاد کشاوزی یا سازمان جهاد کشاورزی استانها صادرات گوجه فرنگی بلامانع است.

بیشتر بخوانید: صادرات گوجه فرنگی گلخانه ای آزاد است

علی اکبر شامانی، مدیرکل دفتر صادرات در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرده است: پیرو بخشنامه شماره ۲۲۶/۹۷/۷۸۵۷۲۶ مورخ ۹۷/۰۷/۰۲ مبنی بر ممنوعیت صدور گوجه فرنگی، به پیوست تصویر نامه شماره ۹۷/۵۰۱/۳۶۰۱ مورخ ۹۷/۷/۴ معاونت محترم توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص صدور مجوز صادرات گوجه فرنگی گلخانه ای ارسال و اعلام می داد: مرجع ذیصلاح تشخیص گوجه فرنگی گلخانه ای جهت صادرات، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها یا سازمان جهاد کشاورزی استانها می باشد./ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

صادرات گوجه فرنگی گلخانه ای

صدور مجوز صادرات گوجه گلخانه ای

https://zistonline.com/vdcjihea.uqeovzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما