تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 78906
زیست آنلاین: حتی اگر تقاضای کل برق ایالات متحده صرفا توسط توربین های بادی تامین شود، افزایش دما در جهان به شکل نامحسوسی خواهد بود.
توربین های بادی سبب گرم شدن جهانی نمی شوند
به گزارش زیست آنلاین، چندی پیش مطالعات متعددی صورت گرفته بود و حاکی از آن بود که توربین های بادی یکی از مهم ترین عامل های افزایش دما به شمار می روند.
اما برخلاف چیزی که ممکن است شما نیز قبلا خوانده باشید، مزارع باد باعث ایجاد گرمای جهانی دراین سیاره نمی شوند. و تمامی این ادعاها از تفسیر اشتباه یک مطالعه علمی ناشی شده است که هیچ کدام از صحت و درستی برخوردار نیستند.
یک مطالعه موردی در این زمینه  توسط لی میلر و دیوید کیت در دانشگاه هاروارد انجام شد. این جفت شبیه سازی می کنند که اگر تقاضای کل برق ایالات متحده صرفا توسط توربین های بادی تامین شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
لازم به ذکر است این یک طرح و سناریو قابل قبول نیست، چرا که اگر میزان برق تولیدی را به صورت ترکیبی از چند منابع تامین کنیم خیلی راحت تر و معقولانه تر عمل کرده ایم به جای اینکه تنها پای یک منبع تولیدی در میان باشد، اما در این مطالعه موردی صرفا بر این اساس که به یک نتیجه کلی برسیم تصور شده است که اگر تمام برق مورد نیاز ایالت متحده از طریق مزارع بادی تامین گردد؛ میزان افزایش دمای حاصل از آن ها می تواند تا چه میزان در گرمایش جهانی موثر باشد، بنابراین این سوال، تنها به منظور بررسی اینکه چگونه توربین های بادی در محیط اطراف  تاثیر می گذارند ؟ طراحی شده است. 
میلر و کیت تخمین می زنند که این بسیاری از توربین های بادی، سطح آب را در قاره آمریکا با دمای ۰.۲۴ درجه سانتیگراد گرم می کنند. این مطالعه در مجله جول (the journal Joule) منتشر شده است.
در نگاه اول، ۰.۲۴ درجه سانتیگراد به نظر بسیار زیاد است - به ویژه هنگامی که شما در نظر بگیرید که به ما گفته شده است که ما باید همه چیز را برای محدود کردن عوامل موثر در گرم شدن کره زمین به ۲ درجه سانتیگراد یا حتی ۱.۵ درجه سانتیگراد تغییر  دهیم. اما چیزی که در این تصمیم گیری  ما را دچار اشتباه می کند در زیر آمده است.

بیشتر بخوانید: استفاده از توربین بادی برای تولید انرژی سبز


ابتدا باید اشاره کرد که اگر بخواهیم تمام برق مورد نیاز ایالت متحده را از تریق توربین های بادی تامین کنیم، گرم شدن تنها در ایالات متحده اتفاق می افتد  که این امر کسر کوچکی از سطح زمین را به خود احتصاص خواهد داد. این انرژی بیشتر برای گرم کردن سطح کل سیاره به میزان خیلی کمتری خواهد بود.
از طرف دیگر باید اصلاح گردد که توربین های بادی گرمای اضافی را تولید نمی کنند. بلکه،  آنها گرمای موجود را در اطراف به حرکت می آورند. به طور معمول، شب هنگام هوا درست در بالای زمین سرد می شود، اما تیغه های توربین چرخشی از بالا به پایین دارند و با انتقال هوای بالا به سمت پایین موجب گرم شدن آن می گردند. 
بنابراین همه چیز فقط در زیر توربین در شب گرم می شود. به طوری که در جاهای دیگر این طور نیست. پس در نهایت می تواند نتیجه گرفت که هوا در همه جای کره زمین گرم نمی شود و تاثیر محسوسی در افزایش گرمای جهانی ندارد./ منبع: forbes

 


 

https://zistonline.com/vdcjmhea.uqeoyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما