تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۱۶
کد مطلب : 78889
زیست آنلاین: نرم افزار e!Sankey برای ایجاد نمودارهای جذاب و حرفه ای Sankey طراحی شده است و با بیش از ۱۰ هزار کاربر که در بیش از ۹۰ کشور فعال هستند، بطور گسترده ای مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.
حرفه ای ترین و آسان ترین نرم افزار برای رسم نمودارهای مهندسی Sankey
بى شك تلاشهايی كه در زمينه هاى مختلف علمى انجام می گيرد بايد به روش های مختلفى ارائه و به مخاطبان منتقل گردد. در همين حال و با توجه به جهان پيشرفته امروزى و سرعت انتقال انواع اطلاعات در آن، روش هايی كه بتواند در مدت كوتاهتری حجم بيشترى از اطلاعات را انتقال دهند، مورد نیاز اند. نمودارهای جريان ابزارهايی هستند كه می توانند اين امر را به خوبى انجام دهند.

نمودار مهندسی Sankey نوع خاصی از نمودارهای جريان می باشند كه امروزه در سرتاسر جهان كاربران زيادی را به خود جلب كرده اند. شكل جذاب و ساختار حرفه ای، استفاده كنندگان از آن را در ارائه های خود از ديگران متمايز كرده است . نرم افزار e!Snakey مي تواند دستيار خوبى برای رسم نمودارهای مهندسی باشد و با ترسيم نمودار های Sankey، علاوه بر یک ارائه خوب، تاثیر چشمگیری می توان بر مخاطب گذاشت. این نرم افزار به حفظ و نگهداری محیط زیست کمک بسیاری می کند.

زيست آنلاين، به دلیل قابلیت استفاده از اين نمودار در علوم مختلف از جمله محيط زيست به معرفى آن پرداخته است.

"من واقعا از داشتن این برنامه خوشحال هستم... من قادر به ایجاد نمودارهایی هستم که سالها میخواستم داشته باشم"  

سفارش تعداد و نوع لايسنس ورژن های مختلف نرم افزار (کلیک کنید)

نمودار Sankey نمودارهای Sankey یک نوع خاص از نمودارهای جریان هستند. این نمودار ها برای تجسم جریان های مواد یا انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال از آنها در مدیریت انرژی، مدیریت تجهیزات، مهندسی شیمی و یا مهندسی فرآیند استفاده می شود.  در صورتی که مایل به نشان دادن مقدار جریان باشیم، نمودارهای Sankey یک جایگزین خوب برای نمودارهای bar charts یا pie charts می باشند. 

نمودارهای Sankey به احترام کاپیتان میتو هنری فیناس ریال سنکی(Matthew Henry Phineas Riall Sankey)، مهندس ایرلندی که در زمینه بهره وری انرژی موتور بخار کار می کرد نامگذاری شده است. او نخستین نمودار جریان انرژی از این نوع را در سال ۱۸۹۸ منتشر کرد. در نمودارهای Sankey، عرض فلش متناسب با جریان نشان داده می شود. بنابراین بلافاصله توجه به مهمترین جریان ها در سیستم، فرآیند اتفاق می افتد. 

 

 

نمودار sankey در یک ساختمان

 

اولین ابزار برای ایجاد نمودارهای Sankey نمودار های e!Sankey  با بیش از ده هزار کاربر در ۹۰ کشور جهان، یکی از متداولترین نرم افزارها برای ایجاد نمودارهای Sankey  است تا جریان های مواد، انرژی و هزینه را به شکل جذاب در پیش چشم افراد فنی و مدیران به صورت نمودار به نمایش بگذارد(Sankey diagrams and flow charts). نمودارهای Sankey نه تنها یک دید هوشمندانه درباره فرایندها و مسیر جریان ارائه می دهند، بلکه با استفاده از این نرم افزار می توان تا حد قابل قبولی آن ها را با پارامترهای مربوطه محاسبه نمود.

 e!Sankey جریان را نشان می دهد  اصطلاح Show the flow، نمایش دهنده جریان یا توصیف کننده جریان می باشد. با پیشرفت علوم و فنون و تکنولوژی، به خصوص رایانه در دانش بشری، نمودارهای جریان سنکی طراحی شده اند که Know the Flow هستند. بدین معنی که بخشی از امکانات نرم افزارهایی مانند هایسیس که در شبیه سازی های مهندسی شیمی استفاده می شوند را دارند منتها با این تفاوت که بسیار ساده بوده و در عین حال در تمامی فرایندهای دانش بشری از اقتصاد، حسابداری، مهندسی مالی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی برق، مهندسی محیط زیست، مطالعات انرژی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

این نرم افزارها برای مدیریت استراتژیک و تصمیم سازی ها و بهینه سازی فرایندها یا Optimization مفید و مناسب هستند. نرم افزار نمودارهای Sankey یا همان e!Sankey به شما امکان می دهد تا نمودارهای Sankey را به سرعت و آسانی ایجاد کنید:

•    ایجاد نمودارهای جریان انرژی و مواد
•    ایجاد نمودارهای هزینه
•    فراگرد زنجیره تامین و پردازش مراحل مختلف روند جریان

یک نمودار Sankey توجه بیننده را به سرعت به مهمترین جریان ها جلب میکند. با استفاده از این نرم افزار میتوان تجسم های قانع کننده ای برای نمایش گزارشهای فنی و مدیریتی، نشریات و پیوند آنها با فایل های اکسل (Microsoft Excel) ایجاد کرد. امروزه استفاده از دیاگرامهای Sankey در مدیریت انرژی، مدیریت تجهیزات، مهندسی فرایند و همچنین حوزه های منابع اولیه موثر بر تولید (سبز) هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. 

نرم‌افزار e!sankey نرم‌افزاری بسیار ساده و در عین حال قدرتمند در ترسیم جریان‌های انرژی، هزینه و غیره می‌باشد که در کشور، عموما با نام سنکی دیاگرام شناخته می‌شوند. در صورت نیاز طولانی مدت برای استفاده از نرم‌افزارهای رسم جریان، پیشنهاد می‌گردد این نرم‌افزار را خریداری نمایید و مطمئن باشید یکی از بهترین‌ها را خریده‌اید!

 

نمونه ای از نمودار esanky

 

مزایای نرم افزار  e!Sankey نرم افزار e!Sankey برای ایجاد نمودارهای استاندارد Sankey توسط افراد متخصص و حرفه ای استفاده می شود. با استفاده از این نرم افزار براحتی می توان نمودارهایی با پیچیدگی و دقت بالا ایجاد نمود. این نرم افزار مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد:

•    ترسیم نامحدود (رسم آزاد) بدون در نظر گرفتن جهت ها
•    ایجاد لینک های آنلاین در فایلهای اکسل (Microsoft Excel)
•    بررسی تعادل ها در بدست آوردن ناسازگاری، تناقضات یا ناهماهنگی ها در جریان
•    مدیریت سازمان یافته ورودی ها (مانند مواد یا انرژی)
•    ذخیره سازی محلی فایلها و نمودارها (شبکه امن داخلی کارگاه، کارخانه یا شرکت)
•    پشتیبانی حرفه ای و قابل اعتماد 
•   عدم نگرانی بابت هزینه های پیگیری (در آینده)

 

نمونه ای از نمودار snakey

 

حوزه های کاربرد نرم افزار نرم افزار e!Sankey می تواند برای ایجاد نمودارهای Sankey در زمینه های زیر استفاده شود:

•    جریان انرژی (تعادل انرژی)، بهره وری انرژی (تولید و مصرف انرژی)
•    جریان پالایشگاهها و مراکز تولید انرژی و حاملهای انرژی
•    مدیریت انرژی، ممیزی انرژی
•    انتقال حرارت، از دست دادن حرارت و تعادل حرارتی
•    جریان مواد (به عنوان مثال در یک سیستم تولید)
•    بهره وری منابع آب
•    بهره وری فاضلاب و زباله
•    لجستیک، تدارکات و حمل و نقل کالا، تجزیه و تحلیل زنجیره تامین
•    روند ارزش گذاری (جریان ارزش)، تخصیص هزینه، تجسم جریان هزینه و ارزش افزوده
•    جریان پول در یک سیستم اقتصادی
•    اندازه گیری وزن جریانهای جرمی (weighted mass flows)  برای مثال انتشار گازهای گلخانه ای، غلظت در جریان گاز، دودکش ها یا اگزوزها

نسخه نرم افزار متد طراحی جریان یا Sankey در ایران خیلی مرسوم و شناخته شده نیست. شما با مطالعه ویژگی های ورژن های مختلف این نرم افزار می توانید نسخه کاربردی مورد نظر خود را بصورت آنلاین سفارش دهید. شما می توانید براحتی این نمودارهای پرکاربرد و جذاب را در گزارش و سخنرانی های خود به اشتراک بگذارید.

 

سفارش آنلاین نرم افزار یا دانلود نسخه آزمایشی (کلیک کنید)

 

در شرایط فعلی برای دانلود کردن نسخه آزمایشی (رایگان) نرم افزار می بایست از فیلترشکن مناسب استفاده نموده تا به صفحه ثبت نام دریافت نسخه آزمایشی راه یافته و سپس ایمیل دانلود را دریافت نمائید. در صورت خرید از لینک بالا و با وارد کردن کد تخفیف ZISTONLINE در هنگام خرید، از تخفیف ۱۵ درصدی بهره مند شوید.

همچنین برای خرید نرم افزار می توانید بصورت مستقیم از سایت (ifu (Institute for Environmental IT Hamburg اقدام به خرید کنید (بدون تخفیف). این نرم افزار از سوی انستیتو ifu هامبورگ بصورت حرفه ای و قابل اعتماد پشتیبانی می شود.

ویژگیهای عمومی نرم افزار e!Sankey •    ویژگی های متعدد برای طراحی نمودارهای Sankey
•    قابلیت نمایش چندین جریان در یک نمودار  
•    مدیریت جریان، واحدها، پوسته و رنگ ها
•    ایجاد نمودارها به فرمت های BMP,GIF,JPG,EMF,PNG,PDF برای استفاده در نرم افزارهای دیگر
•    رابط کاربری به پنج زبان مختلف  EN,FR,DE,ES,PT
•    بررسی تعادل جریان های ورودی و خروجی
•    به روز رسانی با آخرین نسخ روز نرم افزار

 

ویژگی های مربوط به ورژنهای  Pro و Calc •    ویژگی بدست آوردن تغییرات موجودی (از قبل از ورودی تا بعد از خروجی) مناسب برای ایجاد نمودارهای متناسب با موجودی یا ذخیره
•    ویژگی ایجاد لینک آنلاین به فایل های اکسل (Microsoft Excel). اتصال و بروز رسانی مقادیر جریان و جعبه متن از طریق اکسل. مناسب برای نمودارها با تغییرات دوره ای (بعنوان مثال گزارش ماهانه).

این ویژگی ها در دو نسخه Pro و Calc مشترک است. نسخه Calc ویژگی های دیگری دارد که در ادامه آمده است.

ویژگی های مربوط به ورژن Calc •    محاسبه جریان از طریق فرآیند عملیات 
(Calculation of flows through process operations)
•    فرآیند عملیات برای محاسبه جریانهای خاص (مجموع، تفاوت، توزیع ...) مناسب در نمودارهایی که مقادیر اصلی اندازه گیری نشده اند (مانند افت حرارت).

اتوماسیون و یکپارچگی با استفاده از کیت توسعه دهنده نرم افزار Sankey یا (Sankey Software Development Kit (SDK می توانید ایجاد نمودارهای Sankey را خودکار کرده و آن ها را در راه حل های خود ادغام کنید. تولید کنندگان نرم افزار که در حوزه مدیریت انرژی فعالیت می کنند، می توانند از این بسته بهره مند شده تا نمودارهای Sankey را به محصولات نرم افزار خود اضافه نمایند.

تمام تصاویر استفاده شده در این گزارش از تارنمای انستیتو ifu هامبورگ برگرفته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با support@ipuzzlebiz.com تماس حاصل فرمایید.

درباره iPuzzlebiz تارنمای ipuzzlebiz.com با مدیریت ایرانی، آمیزه ای از تکنولوژی و استراتژی را از سال ۲۰۰۵ در کشور کانادا ارائه می نماید. از جمله رایزنی های انفورماتیک در iPuzzlebiz میتوان به امکان سنجی انتقال و پذیرش تکنولوژی، مدیریت تکنولوژی نو و هماهنگی آن با جریان کار، دگرگونی ساختار سازمانی در هماهنگی با تکنولوژی نو، خدمات مهندسی فروش تکنولوژی، مشاوره خدمات سرویس محور، توسعه پایدار و محیط زیست نام برد.

https://zistonline.com/vdcjhoea.uqeoozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما