تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 78880
زیست آنلاین: سیستم های ارگانیک اغلب به این خاطر در نظر گرفته می شود که نسبت به کشاورزی متعارف دارای ارزش های زیست محیطی بسیار مؤثرتر هستند، اما از آن جایی که این روش در مقایسه با کشاورزی معمول و سنتی از زمین های بیشتری برای تولید همان میزان محصول استفاده می کند، در نهایت میزان هزینه های زیست محیطی را بیش از پیش افزایش می دهد.
هزینه های زیست محیطی و مزایای کشاورزی با بهره وری بالا
به گزارش زیست آنلاین، چند سال پیش، با توجه به روند رو به رشد مزایای زیست محیطی و افزایش جمعیت، به نظر می رسید شیوه زندگی به سمت زندگی شهری و آپارتمانی در حرکت باشد. در حقیقت صرف نظر از درست یا اشتباه بودن این فرضیه نگه داشتن مردم در فضای کمتر، فضای بیشتری برای رشد و پرورش گونه های غیر انسانی را فراهم می آورد.  و برداشت همگانی بر آن بود که در یک جامعه سبز اثرات زیست محیطی کمتری وجود دارد.
 اما با گذشت زمان و روی کار آمدن و افزایش تکنیک های کشاورزی مدرن باعث افزایش آلودگی، انتشار گازهای گلخانه ای و از دست رفتن خاک گشت.
 در حال حاضر محققان در مورد پایداری روش های کشاورزی سنتی در برابر کشاورزی با بهره وری بالا مطالعات گسترده ای انجام داده اند. مطالعات موجود با ارزیابی تأثیرات نسبت زمین های استفاده شده به واحد تولید مواد غذایی، مزایای روش های سنتی را بیش از اندازه مورد تایید قرار می دهند.
گروهی از محققان به رهبری اندرو بالمورد از دانشگاه کمبریج - و از جمله دانشمندان ۱۷ سازمان در انگلستان، لهستان، برزیل، استرالیا، مکزیک و کلمبیا - جنبه های کلیدی محیط زیست و روش های کشاورزی را تحلیل کردند. یک همکار از دانشگاه شفیلد، دکتر دیوید ادواردز، یادداشت می کند:
سیستم های ارگانیک اغلب به این خاطر در نظر گرفته می شود که نسبت به کشاورزی متعارف دارای ارزش های زیست محیطی بسیار مؤثرتر هستند، اما از آن جایی که این روش در مقایسه با کشاورزی معمول و سنتی  از زمین های بیشتری برای تولید همان میزان محصول استفاده می کند، در نهایت می تواند هزینه های زیست محیطی بزرگتری را نیز به خود اختصاص داده و میزان هزینه های زیست محیطی را بیش از پیش افزایش دهد. "

بیشتر بخوانید: کشاورزی ارگانیک در ایران

این تحقیق بر روی چهار بخش حسابداری متمرکز بود که درصد زیادی از تولید جهانی را شامل می شود: برنج آسیاب برنج آسیایی (۹۰٪)، گندم اروپا (۳۳٪)، گوشت گاو امریکای لاتین (۲۳٪) و لبنیات اروپایی (۵۳٪). و ارزیابی ها به روش متا آنالیز صورت  گرفت. متاسفانه، این موضوع را نیز باید در نظر گرفت کع بسیاری از مطالعات انجام شده در زمینه عملکرد کشاورزی، اقدامات سازگار برای "اثرات خارجی" مانند استفاده از آب و کود و یا انتشار گلخانه را در نظر نمی گیرند.
علاوه بر این یافته که کشاورزی با عملکرد بالا میتواند مزایای بیشتری نسبت به سود و حجم را به ارمغان بیاورد، تیم گزارشات دو توصیه مهم را ارائه می دهد. اول، به طور کلی برای رسیدن به یک جواب قاطع به علم بیشتری و بهتری در مورد روش های کشاورزی مورد نیاز است. دوم اینکه اگر تنها با به کار گیری تکنیک های علمی در حمایت از روشهای کشاورزی صرف نظر از توجه به حفاظت از زیستگاه های حیات وحش و تنوع زیستی بپرازیم، تحقق مزایای حاصل از کشاورزی با عملکرد بالا ارزشمند شمرده نخواهد شد.
بنابراین این تحقیق نیازمند علم بهتر و مطالعه بیشتر عملکرد زیست محیطی و نیاز بیشتر به سیاست های کشاورزی خوب است./ منبع: treehugger


 

https://zistonline.com/vdcawan0.49naa15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما