تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 78873
طی احکام جداگانه‌ای از سوی رضا اردکانیان وزیر نیرو، اعضای جدید هیات مدیره شرکت توانیر منصوب شدند.هم چنین قائم مقام توانیر و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر نیز تغییر کردند.
تغییر هیئت مدیره توانیر و تعدادی از مدیران ارشد
به گزارش زیست آنلاین، طی احکام جداگانه‌ای از سوی رضا اردکانیان وزیر نیرو، اعضای جدید هیات مدیره شرکت توانیر منصوب شدند.

بر این اساس  محمدحسن متولی زاده به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل و  مجتبی نیک روش، علی اصغر اسماعیل نیا، مصطفی رجبی مشهدی و محمودرضا حقی فام به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره شرکت توانیر منصوب و معرفی شدند.  

علی اصغراسماعیل نیا مدیرکل قبلی دفتر تنظیم مقررات بازار آب و برق و خصوصی‌سازی وزارت نیرو بجای داودمنظور بعنوان قائم مقام توانیر منصوب شد.  وی دارای دکتری اقتصاد بوده و سابقه حضور در سازمان برنامه و بودجه کشور و شرکت مدیریت شبکه برق ایران را دارد که بعنوان عضو جدید هیئت مدیره معرفی گردید.

مصطفی رجبی مشهدی، معاونت قبلی راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران و عضو اسبق هیئت مدیره این شرکت بجای مجیدفرمد معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر، در ترکیب جدید هیئت مدیره توانیر قرار گرفت.
 
معاونت تحقیقات و منابع انسانی و معاونت هماهنگی توزیع و معاونت هماهنگی انتقال توانیر هنوز جای خود را حفظ کردند. 

به گزارش برق نیوز، سید زمان حسینی که یکی از شانس‌های اصلی مدیر عاملی توانیر بوده است اکنون در ساختار جدید در هیئت مدیره توانیر وجود ندارد.

اعضای جدید توانیر منصوب شدند

شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) شرکتی زیرمجموعهٔ وزارت نیروی ایران است که مسؤولیت «توسعهٔ تأسیسات تولید، انتقال و عمده‌فروشی برق» را در این کشور برعهده دارد. آرش کردی در حال حاضر مدیریت عامل این مجموعه را برعهده دارد.

توسعهٔ سریع صنعت برق در ایران فکر ایجاد وزارتخانه‌ای برای تأمین آب و برق موردنیاز کشور را ایجاد کرد و برهمین‌اساس در ۲۲ اسفند ۱۳۴۲ «وزارت آب و برق» تأسیس شد. در تیرماه ۱۳۴۴ قانون توسعهٔ مؤسسات برق غیردولتی به تصویب مجلس شورای ملی و مجلس سنا (مجلسِینِ وقت) رسید. همین‌طور، براساس مادهٔ ۲ قانون سازمان برق ایران، در سال ۱۳۴۶ به وزارت آب و برق اجازه داده شد تا کشور را از نظر تأمین برق بدون الزام به پیروی از تقسیمات کشوری به مناطقی تقسیم و به‌تدریج نسبت به تأسیس شرکت‌های برقِ منطقه‌ای اقدام کند.

در سال ۱۳۴۸ نیز شرکت توانیر با مسؤولیت توسعهٔ تأسیسات تولید، انتقال و عمده‌فروشی برق تشکیل شد.

در ۲۸ بهمن ۱۳۵۳، با محول‌کردن برنامه‌ریزی جامع و هماهنگ‌کردن فعالیت انرژی در سطح کشور به وزارت آب و برق، این وزارت به وزارت نیرو تغییرنام یافت و در همان سال و سال بعد، تغییراتی در اساسنامهٔ «شرکت توانیر» ایجاد شد. پس از انقلاب ایران (۱۳۵۷) و با شرایط جدیدی که در صنعت برق از نظر کیفی و کمّی ایجاد شد، مسئلهٔ تغییرات در ساختار صنعت برق اهمیت ویژه‌ای یافت و سرانجام «شرکت توانیر» در مهرماه سال ۱۳۷۴ به «سازمان مدیریت تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر)» تبدیل و وظایف و مأموریت‌های معاونت امور برقِ وزارت نیرو به این سازمان محول و پست مدیرعامل این سازمان به معاونت امور برق داده شد.

بالاخره در جلسهٔ مورخ ۲۷ آذر سال ۱۳۸۱ هیئت وزیران، بنا به پیشنهاد وزارت نیرو و تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، در ساختار شرکت توانیر تغییراتی ایجاد و اساسنامهٔ آن به نام شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) به تصویب رسید.

https://zistonline.com/vdcc14qm.2bq4m8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما