تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 78872
زیست آنلاین: بانک جهانی یک بودجه ۱ میلیارد دلاری برای راه اندازی سریع پروژه های ذخیره سازی باتری در کشورهای در حال توسعه راه اندازی کرده است تا "شکاف" موجود را برای انتقال کامل به منابع انرژی پاک کم تر کند.
 اختصاص بودجه 1 میلیارد دلاری بانک جهانی برای ذخیره سازی انرژی کشورهای در حال توسعه
به گزارش زیست آنلاین، بانک جهانی که ۱۵ درصد از هزینه های مربوط به ذخیره سازی شبکه را در کشورهای در حال توسعه تأمین مالی کرده است، از برنامه ۱ میلیارد دلاری برای کاهش هزینه ها و خطرات سیستم های ذخیره سازی باتری و راه حل های آن استفاده خواهد کرد. این بانک قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، راه حل های ذخیره سازی ۱۷.۵ گیگاوات ساعت را تامین کند .
در حال حاضر بیش از سه برابر ۵GWh در کشورهای در حال توسعه نصب شده است.
بانک جهانی همچنین از طریق کانال هایی مانند صندوق فناوری های پاک و صندوق های سرمایه گذاری اقلیمی (CTF) امیدوار است که از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی کمک مالی خود را به ۴ میلیارد دلار برساند.
ریچاردو پولیتی، مدیر ارشد و سرپرست انرژی و استخراج معادن بانک جهانی، گفت: "ما شاهد قیمت های انرژی خورشیدی و باد هستیم، و کشورها می خواهند از انرژی تجدید پذیر و پاک بیشتری برای تامین نیازهای انرژی خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع انرژی تجدیدپذیر

اما برای استفاده کامل از انرژی خورشیدی و باد، ما به ذخیره سازی باتری در مقیاس های بزرگ و مقرون به صرفه نیاز داریم. هدف ما این است که با کاتالیز کردن باتری ها  بازارهای جدیدی ایجاد می کنند و به کاهش هزینه ها کمک می کند را به یک راه حل ذخیره سازی قابل قبول برای کشورهای در حال توسعه تبدیل کنیم. "

توسعه انرژی پاک


برنامه ذخیره سازی شارژ باتری  ها به هدف کمک به ایجاد توسعه پایدار در کشورهای در حال توسعه و رشد اقتصادی آن ها ایجاد شده است و تلاش های انرژی پاکیزه را با تقارن انرژی تجدید پذیر تقویت می کند. به عنوان مثال، کشورهای آفریقایی دارای یک پتانسیل خورشیدی بزرگ هستند و بانک جهانی معتقد است که راه حل های ذخیره سازی باتری، امنیت انرژی و ثبات شبکه را بهبود می بخشد زیرا انرژی های تجدید پذیر در ترکیب انرژی قرار می گیرند.
انرژی های تجدید پذیر تقریبا دو سوم ظرفیت جدید خالص انرژی جهانی را در سال ۲۰۱۶ به وجود آورده و تقریبا ۱۶۵GW قدرت را اضافه می کنند. پیش بینی می شود که برق تجدید پذیر،  که بخشی از تقاضای تجاری است، طی پنج سال آینده بیش از ۹۰۰ GW افزایش یابد.
بنابراین، انتظار می رود که بازار ذخیره سازی باتری نیز در سال های آینده شتاب کند. Bloomberg New Energy Finance شرکت  (BNEF) انتظار دارد که بازار باتری لیتیوم یون برای ذخیره انرژی تا سال ۲۰۴۰ به ۲۳۹ میلیارد دلار برسد. طبق گفته BNEF، باتری ها با  ایجاد انعطاف پذیری شبکه در سیستم رقابت خواهند کرد.
براساس گزارش آژانس انرژی تجدید پذیر بین المللی (IRENA)، تاسیسات ذخیره سازی باتری به دلیل کاهش قیمت باتری ها در سال ۲۰۳۰، حدود ۱۷ برابر رشد بیشتر را تجربه خواهند کرد.
بانک جهانی که اخیرا اوراق قرضه اختصاص داده شده به آب و توسعه پایدار را راه اندازی کرده است به تازگی در نظر گرفته است از برنامه سرمایه گذاری برای تمرکز بر ذخیره سازی استفاده کند تا از پروژه های انرژی های تجدید پذیر پشتیبانی کند./ منبع: edie

https://zistonline.com/vdcb5wbz.rhbwzpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما