تاریخ انتشار :شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 78857
زیست آنلاین: کشور بیشتر از هر چیز دیگری برای کاهش هزینه های تکنولوژی  پاک تلاش کرده است. رهبری در تولید اتوبوس های الکتریکی EV فقط یک مثال است. چین همچنین کاهش هزینه های ساخت پنل های خورشیدی را به وجود آورد که منجر به انقلاب خورشیدی شد.
رهبری اتوبوس های الکتریکی در کشور چین
به گزارش زیست آنلاین، هفته گذشته، یک شرکت چینی به نام  Proterra توانست با تولید اتوبوس الکتریکی یک صفحه از مجله تسلا به خود اختصاص دهد و یک شرکت سرمایه گذاری بزرگ آلمانی Daimler را به سوی خود کشاند. البته، با وجود اینکه مدیرعامل Proterra رایان پاپپل مدیر اجرایی Tesla نیز بوده است، این شرکت هیچ ارتباطی با فرایند های تسلا نداشت، و در نهایت توانست قرار داد بزرگی با شرکت   Daimler تنظیم کند.
می توان گفت این  موضوع در واقع،  واقعیتی در حال ظهور ست و به زودی اتوبوس های ترابری برق تبدیل به یک محصول واقعا جذاب برای همه شهرها می شوند و به سرعت گسترش می یابند. 
با گسترش این امر، ناوگان اتوبوس شهر می تواند هزینه های سوخت، آلودگی هوا ( برای مطالعه راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا در تهران کلیک کنید) در جوامع آسیب پذیر را نیز کاهش دهد و به کمک های دولتی برای کمک به پرداخت هزینه های خرید خود کمک کند.
Daimler نه تنها صندوق ۱۵۵ میلیون دلاری را در اختیار Proterra قرار داده است ، بلکه این شرکت همچنین قصد دارد تا پروژه اتوبوس های مدرسه ای را نیز به اتمام برساند و بازار اتوبوس مدرسه را به شکل منحصر به فردی بر عهده گیرد.
لازم به ذکر است این پروژه برای جلوگیری از تنفس گاز دیزل برای بچه های کوچک ایجاد گردیده است.
شرکت غول آسای بلومبرگ در بحث انرژی های جدید گفت که نزدیک به ۴۰۰،۰۰۰ اتوبوس الکتریکی در سراسر جهان در طول سال در حال اجرا خواهد بود که ۹۹ درصد از آنها در چین است. قرار است تا سال ۲۰۲۵ نیز ۱.۲ میلیون اتوبوس الکتریکی باقی بمانند و ۹۹ درصد از آنها در باز هم در چین قرار خواهند داشت. 
در این صورت باید اظهار داشت  با توجه به تولیدات آمریکا در این زمینه،  این در واقع چین است که به عنوان تولید کننده اصلی  اتوبوس EV شناخته شده است.
در اجلاس عملیات جهانی آب و هوا در اوایل ماه جاری، یک مدیر اجرایی از شرکت زیمنس اظهار داشت که با توجه به بازار چین، زیمنس بازار اتوبوس الکتریکی را برای چینی ها پیش بینی می کند. اکنون زیمنس سعی دارد همان کار را با کامیون های الکتریکی از انواع مختلف در سراسر جهان انجام دهد.

خودروی الکتریکی و سبز

به دلیل انگیزه های تهاجمی و ماموریت های دولت ملی چین، کشور بیشتر از هر چیز دیگری برای کاهش هزینه های تکنولوژی  پاک تلاش کرده است. اتوبوس EV فقط یک مثال است. چین همچنین کاهش هزینه های ساخت پنل های خورشیدی را به وجود آورد که منجر به انقلاب خورشیدی شد.
در واقع ایالات متحده در یک نقطه (در اوایل دهه ۱۹۸۰) فرصتی برای ساختن پنل های خورشیدی داشت  و ارائه پانل های خورشیدی بیشتری را نسبت به هر کشور دیگر انجام داد. حتی خیلی بیشتر از چین. اما بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳، چین به تولید پانل های غول پیکر تبدیل شد.
اکنون، اتوبوس های EV چین کمک می کنند راه را برای بقیه بازارهای جهان هموار کنند. بسیاری از اتوبوس های اروپایی را با خودروی الکتریکی برای کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین  جایگزین و مورد استفاده قرار می دهند. بنابراین، با تشکر از چین!/ منبع: greenbiz

https://zistonline.com/vdcefv8f.jh8vni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما