تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 78829
زیست آنلاین: روز گذشته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص عدم پرداخت عوارض برق را به قوه قضائیه ارجاع دادند و از ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن ۱۵۱ نفر، عدم پرداخت عوارض را مانع بزرگی بر سر راه توسعه و گسترش تجدید پذیر ها دانسته و رأی موافق دادند.
صیانت از سرمایه گذاری در تجدید پذیرها با قرائت گزارش کمیسیون انرژی مجلس
به گزارش زیست آنلاین، در سال ۱۳۹۶ عوارضی که از سوی مجلس، به منظور برق‌رسانی روستایی و توسعه تجدیدپذیرها در نظر گرفته شده بود، معادل ۵۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت برق بود که این منابع خارج از درآمد های نفت و گاز بوده و به شکل مستقل توسط دریافت مالیات از سوی مردم تامین می شد. 
سال گذشته (۱۳۹۶)  این میزان معادل ۱۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این مقدار، از سوی مردم پرداخت گشته و محقق شد. این درحالی است که تا انتهاي سال ٩٦ تنها ۴۰۰ میلیارد تومان به توسعه تجدید پذیرها اختصاص یافت.
بر این اساس، کمیسیون انرژی مجلس، به این موضوغ رسیدگی کرده و گزارش کمیسیون انرژی در مورد عدم اجرای بند (ه) تبصره  (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور موضوع تخصیص و پرداخت عوارض برق در اجرای ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی ، امروز در جلسه علنی مجلس شورای قرأت شد.
از ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن ۱۵۱ نفر، عدم پرداخت عوارض را مانع بزرگی بر سر راه توسعه و گسترش تجدید پذیر ها دانسته و رأی موافق دادند. 
لازم به ذکر است، ۲۳ نفر رأی مخالف و ۷ نفر دیگر نیز رأی ممتنع دادند. در نهایت بر اساس تعداد آراء نمایندگان با ارجاع این گزارش به قوه قضائیه موافقت کردند.


 

https://zistonline.com/vdcdnj05.yt0jx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما