تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : 78801
زیست آنلاین: رئیس کمیته انرژی Wartsila  گفت: " فن‌آوری هوشمند در حال باز کردن ۱۰۰ درصدآینده انرژی‌های تجدید پذیر است."
چشم اندار 100 درصدی انرژی های  تجدید پذیر
به گزارش زیست آنلاین، دکتر Javier Cavada در سخنرانی  POWER-GEN Asia در جاکارتا(پایتخت اندونزی)، گفت: "ما به سمت ۱۰۰ درصد انرژی قابل تجدید در جهان در حال حرکت هستیم."و  به بزرگ‌ترین انقلاب در زمینه انرژی نگاه می‌کنیم."
وی افزود:" در صورتی که انعطاف‌پذیری کافی در سیستم وجود داشته باشد،تجدید منابع تجدید پذیر تنها امکان پذیر است.

 وی همچنین اضافه کرد: که  موتورهای گازی هستند که می توانند این انعطاف‌پذیری را تامین کنند و گاز می‌تواند نفوذ انرژی‌های تجدید پذیر را به حداکثر برساند."
وی بیان کرد: " زغال‌سنگ، به علاوه توربین‌های گازی بزرگ و هسته‌ای، این انعطاف‌پذیری را ندارند، این واقعیت است که ما در در حال تغییر مدل‌های کسب‌وکار خودهستیم  زیرا هیچ آینده‌ای برای مدل‌های سنتی آن‌ها وجود ندارد."
Cavada گفت که آسیا تنها”تبدیل شدن به موتور رشد این سیاره" نیست، بلکه انتقال انرژی جهانی نیز بوده‌است.

وی در نهایت تاکید کرد:در کشورهای آسیایی ما شاهد افزایش ظرفیت جهانی بوده ایم ، چین و هند۴۰ درصد از کل جهان را تشکیل می‌دهند. به طور خاص، او اندونزی را به عنوان داشتن یک سیستم انرژی برای انعطاف‌پذیری بیشتر، نوآوری و انرژی پاک مورد تاکید قرار داد و همچنین اندونزی درک می‌کند که داشتن زیرساخت برای رشد اقتصادی چقدر مهم است.

انرژی های پاک

چشم انداز تجدید پذیر هادر طی قرون گذشته سوخت‌های فسیلی به فرآیند صنعتی شدن و رشد اقتصادی ملت‌ها کمک شایانی کرده است اما پر واضح است که این نوع سوخت‌ها نمی‌توانند یک اقتصاد جهانی پایدار برقرار سازند. تا زمانی که نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ روش‌های اصلی برای تأمین انرژی امروز محسوب شوند این منابع جواب گوی نیاز های آینده نخواهند بود. بنابراین بهترین روش برای حل مشکل انرژی، جلوگیری از  تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار دی اکسید کربن، سرمایه گذاری عظیم در منابع انرژی تجدید پذیر بر حسب مبانی تحقیقات و توسعه خواهد بود. 

هم اکنون میلیاردها نفر در سراسر جهان زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰، این رقم به ۴/۹ میلیارد نفر برسد. در طی قرون گذشته، سوخت‌های فسیلی به فرآیند صنعتی شدن و رشد اقتصادی کشورها کمک شایانی کرده است اما پرواضح است که این نوع سوخت‌ها نمی‌توانند موجب برقراری اقتصاد جهانی پایداری شوند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در۱۰۰ سال آینده منابع ذخیره نفت پایان خواهد یافت و در پیش‌بینی دیگری نیز این رقم در حدود سال ۲۰۲۵ ذکر شده است اما همچنان تقاضا برای این محصول با توجه به تجدید ناپذیر بودن این حامل انرژی رو به فزونی است. البته این زمان کوتاه برای تاجران و مصرف کنندگانی که  برنامه سه تا پنج ساله ای را دنبال می‌کنند زمان خوبی به شمار می‌رود اما در نگاه کلان برای عموم جامعه انسانی، مشکل بزرگی به وجود خواهد آمد. تغییرات عمده بنیادی در خصوص ملزومات جهانی انرژی بسیار گران بوده و شامل تغییرات اساسی در سبک زندگی ما خواهد بود. این تغییرات روی همه چیز، از گرمایش منزل و روشنایی تا نوع کار و زندگی و نحوه ایجاد این دو، تأثیر خواهد گذاشت. با توجه به مصرف بالای انرژی در پیشرفته‌ترین کشور دنیا یعنی ایالات متحده امریکا، اغلب تحلیل‌ها و مثال‌ها از این کشور انتخاب شده است./ منبع: renewableenergyworld

https://zistonline.com/vdcdfj05.yt0jz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما