تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 78800
دولت جامائیکا از اعمال قانون منع استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف و نی پلاستیکی از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی در این کشور خبر داد.
ممنوعیت استفاده از کیسه و نی پلاستیکی
به گزارش زیست آنلاین، مقامات دولت جامائیکا درهفته جاری اعلام کردند که از اول ژانویه سال ۲۰۱۹ استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، نی پلاستیکی و "فوم پلی استایرن" در این کشور ممنوع خواهد شد.

دولت این کشور قصد دارد به طور جدی با استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف که تهدیدی جدی برای سلامت محیط زیست است،‌ مقابله کند.

به گفته مقامات جامائیکا، این اقدام بخشی از تلاش بین‌المللی برای کاهش آلودگی‌های پلاستیکی است که در سال‌های اخیر این منطقه را دچار بحران کرده است.

به گزارش یونایتدپرس، این ممنوعیت شامل واردات، تولید و توزیع کیسه‌های یکبار مصرف با ابعاد ۶۰ در ۶۰ سانتی‌متر و کوچکتر می‌شود.

همچنین برای استفاده از این کیسه‌ها استثناهایی به منظور رعایت استانداردهای بهداشت عمومی و ایمنی موادغذایی در نظر گرفته خواهد شد.

ظروف گیاهی

استفاده از ظروف پلاستیکی در فرانسه ممنوع شدبه گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس(AP)، فرانسه با ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی، نخستین کشوری در جهان خواهد بود که چنین قانونی را در مسیر مبارزه با آلودگی های زیست محیطی به اجرا در می آورد.

بر اساس قانون جدید که ماه گذشته به تصویب مجلس فرانسه رسید فروش لیوان، بشقاب و بطور کل تمامی ظروف یکبار مصرف در فرانسه تا سال ۲۰۲۰ ممنوع می شود.

شرکت های تولید کننده این محصولات نیز مجاب شده اند تا آن زمان در تولید محصولات خود از مواد عالی  و قابل بازیافت استفاده کنند.

بر اساس گزارشی که چندی پیش روزنامه “لو اکو” چاپ پاریس منتشر کرد: سالانه ۴٫۷ میلیارد لیوان یکبار مصرف در فرانسه استفاده شده که تنها ۱ درصد از آن بازیافت می شوند.

خبرگزاری AP با اشاره به استقبال فعالان محیط زیست از این قانون جدید نوشت: البته این تصمیم با انتقادهایی هم همراه بوده است. وکلای یکی از بزرگترین کارخانه های بسته بندی  و تولید ظروف پلاستیکی در فرانسه، دولت این کشور را تهدید کرده اند، درصورت عدم تجدید نظر در قانون مذکور به اتحادیه اروپا شکایت خواهند کرد.

https://zistonline.com/vdccx4qm.2bq4x8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما