تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 78792
"بنابر پیگیری چندین سال قبل، این اتفاق بر اثر قصور و اهمال مسئول دکورهای مراسم و عدم هماهنگی وی با افرادی که وظیفه داشته اند چادرها را به آتش بکشند، به وجود آمده است"
ماجرای آتش زدن کبوترها در مراسم عزاداری امام حسین چیست؟
به گزارش زیست آنلاین، به تازگی فیلمی از سوختن ده‌ها کبوتر در یکی از مراسم‌های عزاداری منتشر شده که واکنش‌هایی را درپی داشته است، اما اصل ماجرا چیست؟ از روز گذشته فیلمی دردناک از سوختن تعدادی کبوتر در حاشیه یکی از مراسم‌ عزاداری محرم در فضای مجازی منتشر شد که واکنش شدید کاربران فضای مجازی را درپی داشت. اما بررسی ها نشان می‌دهد که این اتفاق تلخ ۴ سال پیش و در استان زنجان رخ داده اما اصلا هدف این مراسم سوزاندن کبوترها نبوده، بلکه اشتباه سهوی این حادثه را بوجود آورده است. مجید غضنفری فعال محیط زیست هم در توضیحاتی در اینستاگرامش نوشت که بنابرپیگیری چندین سال قبل من این اتفاق بر اثر قصور و اهمال مسئول دکورهای مراسم و عدم هماهنگی وی با افرادی که وظیفه داشته اند چادرها را به آتش بکشند، به وجود آمده، در واقع قبل از اینکه پرنده‌ها از محوطه خارج شوند، خیمه‌ها به آتش کشیده شد و این پرنده‌ها سوختند. لازم به ذکر است که در همان زمان مدیران هیأت و حسینیه مورد توبیخ قرار گرفتند.

آتش زدن کبوتر زنده

واکنش چهره‌ها به آتش زدن ۷۲ کبوتر به یاد واقعه کربلااخیرا در شبکه های اجتماعی، ویدئویی منتشر شده است که در آن به یاد واقعه‌ی کربلا و در عزاداری‌های گذشته، ۷۲ کبوتر را زنده زنده آتش زدند، این اتفاق که مشخص نیست بر اساس کدام اعتقاد و تفکر انجام شده است خیلی زود با واکنش های منفی کاربران و چهره‌ها مواجه شده است.

بعد از گذشت سالها با توجه به فرا رسیدن ایام محرم دوباره این فیلم در شبکه های اجتماعی پخش شد که باعث موج جدیدی از انتقادها نسبت به این عمل ناشایست را در پی داشته است:

رضا صادقی با انتشار فیلم سوزاندن ۷۲ کبوتر در عزاداری امام حسین نسبت به این اتفاق انتقاد شدیدی کرد.

مراسم عزاداری و آتش زدن کبوتر زنده

رضا صادقی در اینستاگرام خود نوشتانسان اشرف مخلوقات گاهی با جهلش میشه وحشی ترین مخلوقات ...

این تصویر بی شرمانه ، نمونه بارز جهل و سنگدلی و …

سوزوندن هفتاد و دو کبوتر بی دفاع برای گریاندن مردم و اثبات جهل خودشون ... حسین رو با همه باور آزادی خواهی اش غریب کردین ،

کاش برای یک لحظه انسان میشدید و با تفکر به هدف حسین فکر می کردید ...

برای دخترام و همه دختران و پسران سرزمینم نگرانم ، اقایونی که پشت حفاظ شیشه ایی عزاداری کسی می کنید که اصل هدفش با مردم بودن بود ، به داد تفکر این مردم برسید .. بقول حضرت فردوسی بزرگ :

به یزدان اگر ما خرد داشتیم ،

کجا این سر انجام بد داشتیم ...

 

https://zistonline.com/vdccimqm.2bq4o8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

بدترین و وحشی ترین وجاهلانه ترین رفتار،،، اگرسهوی بود چرا کسی کاری نمیکرد و سعی در خاموش کردن اتش نداشت.. چـــــــــرا؟؟ حالم به هم میخوره ک اسمتونو انسان گذاشتین