تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 78774
هیات وزیران در جلسه هجدهم شهریورماه سال جاری وزارت نیرو را به عنوان دستگاه مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با کشور‌های روسیه و آلمان تعیین کرد.
 انتخاب وزیر نیرو به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی با کشور‌های روسیه و آلمان
به‌گزارش زیست آنلاین، هیات وزیران در جلسه هجدهم شهریورماه سال جاری بنا به پیشنهاد وزارت امور خارجه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مصوب کرد که وزارت نیرو به عنوان دستگاه مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با کشور‌های روسیه و آلمان قرار گیرد.

در مصوبه هیئت وزیران، از دلایل واگذاری این مسئولیت به وزارت نیرو، عملکرد موثر و منظم صنعت آب و برق کشور در برگزاری کمیسیون‌های مشترک و همکاری‌های مستمر این وزارتخانه با کشور‌های روسیه و آلمان در حوزه‌های برق، انرژی و آب عنوان شده است.

از دیگر زمینه‌های واگذاری این مسئولیت به وزارت نیرو می‌توان به همکاری‌های موثر ایران با کشور‌های مورد اشاره منجر به جذب سرمایه خارجی برای احداث پروژه‌های اب و برق شده است که به عنوان نمونه می‌توان به احداث نیروگاه یک هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک در استان هرمزگان، ساخت توربین‌های کلاس "F" توسط شرکت زیمنس، انتقال تکنولوژی ساخت نیروگاه‌های بادی ۲.۵ مگاواتی و ساخت چندین نیروگاه تجدیدپذیر با سرمایه گذاری شرکت‌های آلمانی اشاره کرد.

بر این اساس، هیات وزیران به‌واسطه این عملکرد در خصوص واگذاری مسئولیت کمیسیون‌های مشترک ایران با کشور‌های روسیه و آلمان به وزارت نیرو موافقت کرده و در جلسه یاد شده، مسئولیت این کمیسیون به وزیر نیرو واگذار شده است.

گفتنی است، هم اکنون وزارت نیرو مسئولیت کمیسیون‌های مشترک ایران با کشور‌های همچون ارمنستان، سریلانکا، اسلوونی، یمن، نیکاراگوئه و تاجیکستان را برعهده دارد./ منبع: برق نیوز

https://zistonline.com/vdcc0mqm.2bq4m8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما