تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : 78635
مدیرعامل برق منطقه‌ای استان فارس اعلام کرد:موافقتنامه اولیه برای ۲۴۰ نیروگاه خورشیدی با هدف حمایت از انرژی‌های پاک با بخش خصوصی بسته شده است.
 ۲۴۰ موافقتنامه برای احداث نیروگاه خورشیدی فارس
به گزارش زیست آنلاین، عبدالعزیز کریمی نوبندگانی گفت: از این موافقتنامه‌ها ۲۹ مورد آن به مبادله قرارداد خرید تضمینی با ظرفیت مجموعاً ۲۳۵ مگاوات رسیده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان فارس همچنین ابراز داشت: در هفته دولت سه پروژه دیگر توسط بخش خصوصی در حوزه تأمین برق ازطریق انرژی خورشیدی تأمین اعتبار شده است که یکی از این پروژه‌ها دیروز در شهرستان خرامه و با ظرفیت ده مگاوات و با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومانی افتتاح شد.

وی به نیروگاه ده مگاواتی اقلید نیز با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیاردتومانی نیز اشاره کرد که در ادامه هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید؛ همچنین نیروگاه چهار مگاواتی در سروستان نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

کریمی بیان کرد: با توجه به اینکه نیروگاه‌های خورشیدی از جنس انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک هستند، توسعه و احداث این پروژه‌ها باهدف حفظ به محیط‌زیست صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در هفته دولت ۱۵ پروژه در استان فارس و ۱۳ پروژه در استان بوشهر توسط شرکت برق منطقه‌ای فارس افتتاح می‌شود.

کریمی بیان داشت: از ۱۵ پروژه در استان فارس ۱۳ پروژه از منابع داخلی شرکت برق منطقه‌ای با سرمایه‌ای بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

وی به اجرای پروژه بزرگ پست انتقال ۲۳۰ کیلو ولتی دانشگاه شیراز اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این پروژه که با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان انجام شده است، تقویت و پایدارتر کردن برق شهر شیراز است.

کریمی عنوان داشت: برق شیراز توسط ۵ پست انتقال برق تامین می‌شود که پست دانشگاه ششمین پست است که بناست پست‌های پایین دستی خود را تغذیه کند؛ همچنین ظرفیت در پست‌های پریشان و قندیل در شهرستان کازرون و نیز پست گله دار مهرافزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: افزون بر این پست داریون شیراز و پست بیدگل مرودشت نیز توسعه یافته است که برخی از این پروژه‌ها مربوط به بهینه سازی بوده است.

مدیر عامل برق منطقه‌ای استان فارس بیان کرد: با توجه به طول عمر تأسیسات ازجمله در دو پست ملک‌مکان در جاده بوشهر و سعدی در ابتدای جاده خرامه، امسال موفق شدیم بخش قابل توجهی از تأسیسات را تعویض کنیم که باعث می‌شود این پست‌ها پایدار‌تر شوند.

کریمی همچنین به پست جهاد در منطقه لامرد اشاره کرد و افزود: با توجه به قدمت این پست تأسیسات این مجموعه تعویض شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های یادشده با هزینه‌ای بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان صورت گرفته است، گفت: با اقدامات انجام‌شده با توجه به حساسیت انرژی برق در تابستان احتمال قطعی برق کمتر خواهد شد.

وی همچنین به خاموشی‌های اخیر در روز‌های تابستان اشاره کرد و گفت: در روز‌های ابتدایی تیرماه از ۵ تیر تا ۱۹ مردادماه به مدت ۴۵ روز خاموشی داشتیم که مردم از هفته دوم با این روند همراه شدند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس با بیان اینکه با انعقاد تفاهم‌نامه با صنایع روند افزایش مصرف برق در ساعات اوج مصرف کاهش یافت، افزود: در بخش کشاورزی نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ هر روز برق قطع شد و در ادارات نیز تغییر ساعات اداری به کاهش مصرف برق کمک کرد.

به گزارش ایرنا، کریمی گفت: آمار نشان می‌دهد امسال رشد مصرفمان نسبت به سال گذشته تنها یک درصد بوده است؛ درحالیکه پیش‌بینی‌ها تا ۵ درصد را اعلام کرده بوند و این میزان در سال ۹۶ نسبت به سال قبل آن ۶ درصد رشد را در مدت مشابه نشان می‌داد که روند کاهشی قابل قبولی را در سال ۹۷ نشان می‌دهد.

 مدیرعامل برق منطقه‌ای استان فارس

چند روز گذشته در ۴ شهریور ماه، اسماعیل تبادار، استاندار فارس در مراسم افتتاح نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی فارس گفته بود: پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در شهرستان خرامه، یکی از مهمترین پروژه های کشور است زیرا استان فارس از جمله مناطقی است که زمینه بهره گیری از انرژی خورشیدی در آن فراهم شده است.

در ادامه به ارائه بخشی از صحبت های او در زمینه نیروگاه خورشیدی فارس می پردازیم.

به گزارش اسماعیل تبادار همزمان با سومین روز از هفته دولت در مراسم افتتاح نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی استان در شهرستان خرامه، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر؛ گفت: پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در شهرستان خرامه، یکی از مهمترین پروژه های کشور است زیرا استان فارس از جمله مناطقی است که زمینه بهره گیری از انرژی خورشیدی در آن فراهم شده است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه و تقویت این ظرفیت در استان فارس، بهره گیری از انرژی های پاک را گامی مؤثر در دستیابی به توسعه پایدار برشمرد و عنوان کرد: استفاده از انرژی های پاک علاوه بر حفظ محیط زیست، زمینه صیانت از منابع سوختی دیگر را برای نسل های آینده فراهم خواهد کرد.

استاندار فارس با انتقاد از همزمانی استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی و سؤال از رئیس جمهوری با هفته دولت گفت: بنا بود پروژه مهم استان با حضور تعدادی از اعضای هیأت دولت به بهره برداری برسد اما به دلایل این اقدام مجلس، مجال حضور آنان در استان کمتر شده است.

تبادار افزود: هرچند استیضاح و سؤال در هر مقطع و هر زمانی حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است اما اگر در هفته دولت، مجلس این تلخکامی را ایجاد نمی کرد، بهتر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از طولانی شدن زمان صدور مجور برای سرمایه گذاری در پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی خرامه، تأکید کرد: مدیریت ارشد استان با اهتمام جدی ایجاد تسهیلات بیشتر برای سرمایه گذاران و کاهش زمان صدور مجوزها را در دستور کار قرار داده است.

استاندار فارس ایجاد اشتغال را یکی از مهمترین دغدغه های جامعه دانست و گفت: فراهم کردن زمینه های اشتغال به عنوان ضرورت امروز، وظیفه همه مسئولان است که باید با ایجاد تسهیلات بیشتر، شرایط را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنند.

تبادار در ادامه با تأکید بر اینکه زمینه بهره گیری از انرژی خورشیدی باید در استان فارس و شهرستان خرامه گسترش یابد، از مسئولان استان خواست احداث نیروگاه های خورشیدی بیشتری را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه پس از به مخاطره افتادن کشاورزی در شهرستان خرامه تلاش های زیادی برای ایجاد سایر فرصت های شغلی در این شهرستان انجام شده است، افزود: دولت تدبیر و امید به عنوان کارگزار نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای اقدامات سایر دولت ها در تقویت زمینه های شغلی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان خرامه در جمع خبرنگاران به تلاش های دولت تدبیر و امید برای خدمت رسانی به مردم تمام نقاط کشور اشاره کرد و افزود: امروز پروژه های مختلف ورزشی، فرهنگی، آموزشی، گازرسانی، برق رسانی و... با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان در شهرستان خرامه به بهره برداری رسیده است.

تبادار با اشاره به سیاست های دولت در راستای گسترش زمینه های بهره گیری از انرژی های پاک، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده استان فارس به لحاظ تابش خورشید در موقعیتی قرار گرفته که می توان از این موقعیت در احداث نیروگاه های خورشیدی و تولید انرژی های پاک بهره گرفت.

وی گفت: ۶۰ درصد از مجموع یک میلیارد و ۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری جلب شده استان فارس در سال ۹۶  مربوط به تولید انرژی های خورشیدی است.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای گسترش تولید و استفاده از انرژی های پاک، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد احداث نیروگاه های خورشیدی در سایر شهرستان های استان فارس باشیم.

به گزارش موج، این نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی تولید برق با سرمایه گذاری اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان در شهرستان خرامه احداث شده و در یک ماه گذشته تولید برق را آغاز کرده است.

پروژه احداث نیروگاه خورشیدی نیکا انرژی در کمتر از پنج ماه به بهره برداری رسیده است.

این نیروگاه با استفاده از فناوری بومی و بهره گیری از جدیدترین فناوری روز دنیا، توانایی تزریق  ۱۰ کیلو وات انرژی تولید شده از منبع پاک و بی پایان خورشید به شبکه برق را دارد.

استاندار فارس

https://zistonline.com/vdciwqay.t1avp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما