تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 78538
رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از اطفای حریق محدوده روستاهای زولان و نگرمو جنگل ابر خبر داد و گفت: ۲۰ نفر از عوامل منابع طبیعی برای اطمینان از اطفای حریق در منطقه حضور دارند.
آتش سوزی در جنگل ابر شاهرود
محمدرضا کشاورزیان، رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود، بابیان اینکه در پی وقوع آتش‌سوزی پیش‌ازظهر پنج‌شنبه در قسمتی از جنگل ابر شاهرود نیروهای منابع طبیعی بلافاصله به محل اعزام شدند، ابراز داشت: آتش در محدوده زولان و نگرمو جنگل ابر رخ‌داده است که دود آن از افرا تخته آشکار بود که خوشبختانه با تلاش نیروهای بومی و منابع طبیعی، آتش مهارشده است.

وی بابیان اینکه ۲۰ نفر از عوامل منابع طبیعی تا اطفای کامل و اطمینان از خاموش شدن آتش تا صبح روز جمعه در محل حضور خواهند داشت، افزود: هنوز نمی‌توان برآورد مشخصی از میزان خسارات این آتش‌سوزی ارائه کرد و این مهم نیازمند گشت زنی مأموران اجرایی است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه علت وقوع این آتش‌سوزی در دست بررسی است، ابراز داشت: از همان ساعات اولیه وقوع آتش‌سوزی، چهار اکیپ از منابع طبیعی به محل اعزام شدند که برای اطفاء از جوامع محلی و نیروهای منابع طبیعی استان گلستان نیز کمک گرفته شد.

کشاورزیان بابیان اینکه آتش در محدوده صعب‌العبوری در جنگل ابر اتفاق افتاده است، تصریح کرد: مأموران منابع طبیعی برای رسیدن به این نقطه حدود چهار ساعت را پیاده‌روی داشتند لذا با توجه به اینکه در منطقه باد شدیدی وجود دارد و مراتع خشک هستند برای اطمینان کامل از اطفای حریق نیروهای منابع طبیعی در منطقه حضور خواهند داشت.

وی افزود: از شهروندان تقاضا داریم هرگونه آتش سوزی در  محیط‌زیست و منابع طبیعی را بلافاصله اطلاع دهند تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات مهار آتش را اجرایی کرد.

آتش سوزی در جنگل ابر۴ اکیپ به منطقه اعزام شدندمحمدرضا کشاورزیان ساعاتی بعد ضمن بیان اینکه جنگل ابر شاهرود محدوده مرز بین استان گلستان و سمنان ساعتی پیش آتش‌گرفته است، ابراز داشت: از علت دقیق آتش‌سوزی اطلاعات بیشتری در دسترس نیست اما طبق اطلاعات واصله آتش در منطقه صعب‌العبور جنگل ابر اتفاق افتاده است.

وی بابیان اینکه در پی وقوع آتش‌سوزی چهار اکیپ امدادی از شاهرود برای اطفای حریق به محل اعزام شدند، افزود: از استان گلستان نیز مأموران اجرایی منابع طبیعی در محل حضور دارند که امیدواریم به‌زودی این آتش اطفا شود.

رئیس منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه از حجم آتش‌سوزی و گستره آن با توجه به اینکه این حادثه ساعتی پیش رخ‌داده است تا رسیدن نیروهای امدادی نمی‌توان اظهار نظر کرد، ابراز داشت: نیروهای بومی و آموزش‌دیده نیز به همراه منابع طبیعی به محل موردنظر اعزام شدند که جزئیات آن قطعاً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کشاورزیان اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم و مراتع و جنگل‌ها از رطوبت عاری هستند، هر اتفاق کوچکی می‌تواند باعث شعله‌ور شدن آتش در منطقه شود لذا از شهروندان تقاضا داریم به‌محض مشاهده هرگونه دود و آتش بلافاصله به منابع طبیعی اطلاع دهند.

بنابراین گزارش، جنگل ابر در ۳۵کیلومتری شاهرود، نگین انگشتری گردشگری استان سمنان محسوب می‌شود که به دلیل خشکسالی‌های اخیر متاسفانه مستعد آتش سوزی است.

این امر می طلبد تا مرتع‌داران و گردشگران درباره روشن کردن آتش در این جنگل دقت نظر داشته باشند.

طی ۹ماه گذشته چهار آتش سوزی در این جنگل رخ داده که تمامی آن‌ها عاملی انسانی داشته است./منبع: مهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://zistonline.com/vdcaamn0.49nae15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما