تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۹
کد مطلب : 78486
زیست آنلاین: مراسم افتتاحیه پروژه نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلووات شرکت مشانیر با حضور معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت ساتبا برگزار شد.
افتتاح پروژه نیروگاه خورشیدی 20 کیلووات شرکت مشانیر
به گزارش زیست آنلاین، امروز دهم مرداد ماه ۱۳۹۷، مراسم افتتاحیه پروژه نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی شرکت مشانیر با حضور دکتر سید محمد صادق زاده، معاون محترم وزیر نیرو، محسن بختيار معاون برنامه ريزي و اقتصادي وزير نيرو، مدیر عامل شرکت ساتبا  و آقای وهابیان طهرانی مدیر عامل شرکت مشانیر به همراهی هیئت همراه، برگزار شد.

در این مراسم محمد صادق زاده، معاون وزیر نیرو با اشاره به آن که بعضی نام ها برند هستند اظهار کرد: شرکت مشانیر نیز به عنوان یک برند ثابت شده در صنعت برق کشور شناخته شده است. از این رو حضور این شرکت در حوزه تجدید پذیر به واسطه برند بودن و مشاور بودنش موجب افزایش اعتبار صنعت تجدید پذیر شده است.

وی  در ادامه  افزود:  بودجه ای که از طرف ساتبا به نیروگاه های تجدید پذیر تعلق می گیرد، عمدتا صرف احداث نیروگاه های جدید شده و درآمد های حاصل از آن نیز مجددا در همین صنعت جهت احداث نیروگاه های جدید تجدیدپذیر سرمایه گذاری می گردد. در واقع این پول در داخل صنعت تجدید پذیر باقی می ماند. 


صنعت تجدید پذیر، انتخاب اقتصادی دنیا صادق زاده در ادامه نیروگاه های تجدید پذیر را از  پیشگامان اصلی وزارت نیرو در رشد کمی تولید برق خواند و تاکید کرد: قطعا بخش قابل توجهی از برق کشور ما از تجدید پذیر ها تامین خواهد شد و این صنعت هرگز به عقب باز نخواهد گشت. 
وی افزود: سرمایه گذاری شرکت مشانیر نیز نشان دهنده توجیه اقتصادی تجدید پذیرها بوده و به سرمایه گذاری در این بخش  اعتبار می بخشد.

وهابیان طهرانی مدیر عامل شرکت مشانیر در این مراسم اعلام کرد: علاوه بر افتتاح این نیروگاه ۲۰ کیلوواتی، دو نیروگاه ده مگاواتی خورشیدی دیگر هم در در پرند و اصفهان برنامه ریزی شده است و کارهای مجوز و  تامین منابع مالی و سرمایه گذاری آن ها نیز  در دست اقدام قرار دارد، همچنین یک نیروگاه بادی ۲۰ مگاواتی هم در رامشار سیستان و بلوچستان در حال احداث می باشد که جهت تامین تجهیزات این نیروگاه بادی، مشانیر با شرکت مپنا در حال مذاکره است.
این شرکت در ادامه درخواست خود را برای تداوم روند سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر به شرح زیر اعلام کرد:
 
۱)    تعرفه های خرید تضمینی برق به دلیل افزایش نرخ ارز مورد بازبینی قرار بگیرد 
۲)    تجدید پذیر ها در اولویت اول تخصیص ارز قرار بگیرد

محسن بختيار معاون برنامه ريزي و اقتصادي وزير نيرو نیز ضمن ابراز خوشنودی از افتتاح این نیروگاه ۲۰ کیلو واتی خورشیدی شرکت مشانیر گفت: امید است به زودی نیروگاه های مگاواتی مشانیر که شامل دو نیروگاه ده مگاواتی خورشیدی  و یک نیروگاه ۲۰ مگاواتی بادی می باشد نیز به بهره برداری برسد.

افتتاح نیروگاه خورشیدی شرکت مشانیر  افتتاح نیروگاه خورشیدی شرکت مشانیر  

افتتاح نیروگاه خورشیدی شرکت مشانیر افتتاح نیروگاه خورشیدی شرکت مشانیر

 

  افتتاح نیروگاه خورشیدی شرکت مشانیر  افتتاح نیروگاه خورشیدی شرکت مشانیر
 

https://zistonline.com/vdcce0qm.2bq448laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما