تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب : 78446
وزیر نیرو در خصوص برنامه این وزارتخانه برای استفاده از باطری‌های خورشیدی گفت: به دنبال آن هستیم که با کمک شرکت‌ های داخلی سیستم‌ های ذخیره انرژی را به مرحله تولید انبوه برسانیم و در این مسیر می‌توان به افراد یارانه داد و یا با فروش تخصیصی این فناوری را در اختیار آن‌ ها قرار داد.
تولید انبوه سیستم‌ های ذخیره انرژی با کمک شرکت‌ های داخلی
به گزارش زیست آنلاین، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در خصوص برنامه دولت در زمینه گسترش استفاده از انرژی‌های خورشیدی چیست و آیا طرحی برای واگذاری باطری‌های خورشیدی با یارانه مناسب برای افراد دارد یا خیر گفت: برخورداری کشور ما از نور خورشید یک ظرفیت و مزیت نسبی محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: برخورداری از نور آفتاب و شدت تابش بالا یعنی یک نیروگاه خورشیدی در ایران در مقایسه با مشابه آن در جا‌های دیگر به عنوان مثال جمهوری فدرال آلمان جذابیت بسیار بیشتری برای سرمایه گذاری دارد. 

اردکانیان ادامه داد: سرمایه گذار در کشور ما می‌داند با همان ابعاد و ساعات می‌تواند انرژی بیشتری را به دست آورد از این رو ما به دنبال این هستیم که مجموعه‌هایی که تحت عنوان سیستم‌های ذخیره انرژی با کمک شرکت‌های داخلی وجود دارند را به مرحله تولید انبوه برسانیم. 

وزیر نیرو با بیان اینکه برای تدارک این مجموعه‌های کوچک می‌توان یارانه نیز در نظر گرفت، گفت: ایجاد تسهیلات و تخصیص برای در اختیار قرار گرفتن این مجموعه‌ها یکی از راهکار‌های گسترش این روش به حساب می‌آید تا با این روند به مرور هزینه آن‌ها که هزینه زیادی نیز نخواهد بود، دریافت شود. 

وی در خصوص کارکرد این باطری‌های خورشیدی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد، گفت: افراد می‌توانند در زمانی که برق تولیدی ارزان است انرژی خورشیدی خود را ذخیره کنند و اگر وزارت نیرو برای ساعات اوج نرخ بالاتری تعیین کرد در ساعات اوج سیستم منزل یا محل کار از برق شبکه سراسری خارج و به باطری‌های ذخیره خورشیدی وصل کنند و کماکان از برق ارزان‌تر استفاده کنند./ منبع: دانشجو

https://zistonline.com/vdciq5ay.t1av52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما