تاریخ انتشار :جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 78418
وزیر نیرو با بیان این‌که امسال به دلیل شرایط خاص در کشور حدود ۵۰ درصد انرژی‌های برق آبی کشور را خارج از دسترس می‌بینیم، گفت: اصلاح روش مصرف اصلی‌ ترین راهکار برای توسعه کشور است.
۵۰ درصد انرژی‌های برق آبی کشور امسال از دسترس خارج شد
به گزارش زیست آنلاین، رضا اردکانیان، در آیین افتتاح مجتمع آبرسانی ولایت یزد، با بیان این‌که مجموع طرح‌های در دست اجرای استان یزد بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: استان یزد در اجرای برنامه‌های دولت پیشگام است.

وی استان یزد را استانی شاخص در کشور دانست و افزود: مردم استان یزد پایدار‌ترین شیوه استفاده از منابع زیرزمینی یعنی قنات را به آیندگان هدیه کردند.

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ارائه خدمات، گفت: امیدواریم با پیگیری‌های نماینده دولت در استان و همراهی مستمر نماینده ولی فقیه مردم استان یزد بتوانند همچون گذشته به عنوان اصلی‌ترین ضمات تأمین پایدار آب و انرژی، شیوه صحیح مصرف را سرلوحه مصرف خود قرار بدهند.

اردکانیان با بیان این که تأمین آب یکی از مهم‌ترین وظایف دولت است، تصریح کرد: بررسی راهکارهای مختلف تأمین آب مورد نیاز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اتخاذ شیوه‌های درست مصرف یکی از مهم‌ترین راهکارهای تأمین آب مورد نیاز کشور به ویژه در مناطق خشک و کویری است.

وزیر نیرو در ادامه با بیان این که اصلی‌ترین راهکار ادامه توسعه کشور حتی با جمعیت‌های بیش از این، اصلاح روش‌های مصرف در اصلی مصرف آب کشور یعنی کشاروزی است.

ارکانیان با اشاره به روند گرمایشی کشور طی ۵۰ سال گذشته، اظهار کرد: در ۵۰ سال گذشته ایران دو درجه گرم‌تر شده و این نشانه افزایش تبخیر منابع آبی کشور است.

این مقام مسئول افزایش نیاز صنایع به مصرف آب را از دیگر دغدغه‌های دولت در بحث تأمین آب مورد نیاز دانست و بیان کرد: باروری آبرها، شیرین کردن آب دریاها، تصفیه و بازچرخانی پسآب از جمله برنامه‌های انجام شده و در دستور کار دولت است.

وی گفت: امسال به دلیل شرایط خاص در کشور حدود ۵۰ درصد انرژی‌های برق آبی کشور را خارج از دسترس می‌بینیم و به دلیل گرمای پایدار افزایش استفاده از انرژی را شاهد خواهیم بود و این بیانگر ضرورت اصلاح شیوه مصرف از منابع آبی و انرژی است.

وزیر در پایان با بیان این‌که نیرو در سطح کشور حدود ۷۳ درصد مناطق روستایی از نعمت آب بهره مند هستند، خاطرنشان کرد: مناطق روستایی استان یزد ۲۰ درصد کمتر از کشور تحت پوشش شبکه آبرسانی هستند و در این زمینه طرح‌های مختلفی برای تامین آب روستاهای این استان در دست انجام است./ منبع: انرژی امروز

 

https://zistonline.com/vdch6knq.23n6zdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما