تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 78366
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اولین اکو ماراتن جنگل کشور در شاهرود برگزار می‌ شود.
اولین اکو ماراتن جنگل کشور در شاهرود برگزار می‌ شود
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌‌ فرهنگی، صنایع‌‌ دستی و گردشگری استان سمنان، محمد جهانشاهی با بیان اینکه اولین اکوماراتن در جنگل ابر شاهرود در دو بخش ماراتن ۴۲ کیلومتر و نیمه ماراتن ۲۱ کیلومتر برگزار می‌‌ شود، بیان کرد: اکوماراتن یک رویداد گردشگری ورزشی است که با هدف معرفی پتانسیل‌‌ های گردشگری استان سمنان، توسعه پایدار و حفاظت از منابع طبیعی انجام می‌‌ شود.

 

وی با بیان اینکه این رویداد تا کنون در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در بیابان لوت استان کرمان اجرا شده است،  افزود: معرفی ظرفیت‌‌ های گردشگری، فراهم شدن زمینه حضور گردشگران خارجی و پخش مستندهای این برنامه از شبکه‌‌ های ملی و بین المللی از جمله دستاوردهای این رویداد بوده است.

 

شاهرود میزبان دوندگانمدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به اینکه این رویداد در مسیر جنگل ابر شاهرود برگزار می‌‌ شود، گفت: با توجه به اینکه شاهرود یکی از قطب‌‌ های گردشگری کشور است و با توجه به قرارگیری بخشی از ارتفاعات البرز در این شهرستان و تلفیق شگفت انگیز جنگل و ابر، این مسیر برای اکو ماراتن پیش بینی شده است، همچنین این مسیر پس از گذشتن از روستای قطری و جنگل‌‌ های باستانی هیرکانی و درختان سرخدار و ... انجام می شود.

 

جهانشاهی از حضور دوندگان بین المللی در این اکو ماراتن خبر داد و گفت: دوندگانی از جمله (پائولو ونتورینی) دارنده رکورد گینس از کشور ایتالیا که در تابستان ۲۰۱۷ موفق به ثبت رکورد جدید از دویدن در کویر لوت به عنوان گرمترین منطقه کره زمین به مدت ۱۲ ساعت شده است و (محمد الحنصال) از دوندگان مطرح و صاحب نام اولترا ماراتن کشور مراکش برگزار می‌‌ شود.

 

وی افزود: منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود واقع شده است. این منطقه که به نام جنگل‌‌ های ابر معروف است در ارتفاعات آن عمدتاً به صورت چمنزار و یا مراتع مشجر  و در پایین دست آن به جنگل با گونه‌‌ های متنوع دیده می شود لذا به دلیل فراگیری سطح جنگل با ابر، در این جنگل رویای قدم زدن روی ابرها محقق می‌‌ شود.

 

علاقمندان برای شرکت و ثبت نام در نخستین اکوماراتن جنگل در استان سمنان می‌‌ توانند به پایگاه اینترنتی به آدرس www.luttravel.com مراجعه کنند./ منبع: مهر

https://zistonline.com/vdcjmtea.uqeomzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما