تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 78352
با تدوین ساختارهای سازمانی و پروتکل پایش در سومین کارگاه مشورتی تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب‌های بین‌المللی خور باهو و خلیج گواتر، در آینده‌ای نزدیک حفاظت و بهره برداری پایدار از این تالاب‌ها در قالب برنامه مدیریت زیست بومی که طی یک فرایند مشورتی و با حضور تمامی ذینفعان بویژه نمایندگانی از جوامع محلی حاشیه تالاب تهیه شده، عملیاتی می‌شود.
تدوین برنامه مدیریت تالاب‌های بین‌المللی خور باهو و خلیج گواتر در مرحله پایانی است
به گزارش زیست آنلاین، ابوالفضل آبشت - مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران - با اشاره به روند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب‌های بین‌المللی خور باهو و خلیج گواتر و برگزاری کارگاه سوم تدوین برنامه در چابهار افزود: در حال حاضر تدوین برنامه مدیریت این تالاب‌ها در مرحله پایانی است و با تعیین ساختار سازمانی و الحاق پروتکل‌های پایش، چارچوب اصلی و اجزای مهم برنامه توسط دست‌اندرکاران و ذینفعان تدوین و نهایی شده است.

وی ادامه داد: در گام نهایی تدوین برنامه، نقشه پهنه‌بندی کاربری تالاب نیز تهیه و برنامه برای تصویب و اجرا به مقامات محلی و استانی ارائه می‌شود.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به حضور و مشارکت نمایندگان جوامع محلی حاشیه این تالاب‌ در فرایند تدوین برنامه اظهارکرد: یکی از اصول ۱۲ گانه رویکرد زیست‌بومی، تاکید بر تمرکززدایی و به‌کارگیری رویکردهای پایین به بالا در فرایند تدوین و اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب‌های کشور است که در این بین حضور و مشارکت جوامع محلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: خوشبختانه با درک صحیح این موضوع از طرف دست‌اندرکاران حوضه‌های آبریز تالابی و ظرفیت‌سازی صورت گرفته توسط طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، شاهد حضور پررنگ و همکاری همه‌جانبه جوامع محلی در فرایند تدوین و اجرای برنامه مدیریت جامع تالابهای کشور هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، آبشت در پایان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کارگاه چهارم در آینده نزدیک برگزار و پیش‌نویس برنامه آماده تصویب خواهد شد./ منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdcewx8f.jh8vni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما