تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : 78345
معاون حقوقی و امورمجلس وزارت نیرو گفت: با تشکیل کمیته‌های استانی سازگاری با کم‌آبی، وزارت نیرو به طور جدی به‌دنبال نهادینه شدن آن است.
صیانت از منابع آب باید با جدیت بیشتری دنبال شود
به گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا انجم شعاع، با تقدیر از همکاری و همراهی دادگستری استان خراسان رضوی با شرکت‌های آب و برق گفت: با توجه به اینکه کشور با بحران کم‌آبی مواجه است باید بحث صیانت از منابع آب با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: تشکیل کمیته‌های استانی سازگاری با کم‌آبی از سال گذشته آغاز شده و وزارت نیرو به جد به‌دنبال نهادینه شدن آن در جامعه است. این موضوع باعث افزایش سرعت ودقت در کارشده و هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت نیرو پیگیری موضوعاتی همچون همایش پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از منابع آب را ارزشمند دانست و گفت: چند گام در چندسال اخیر برداشته شده که نتایج خوبی به‌دنبال داشته که می‌توان به همکاری نزدیک با قوه قضائیه، تشکیل کمیته صیانت از منابع آب، هماهنگی با ادارات ثبت اسناد و املاک برای ثبت اسناد اماکن و تاسیسات وزارت نیرو و حریم رودخانه‌ها، بروزشدن قانون انشعابات غیرمجاز آب وبرق و تجاوز به تاسیسات اشاره نمود.

انجم شعاع افزود: اقدامات خوبی توسط شرکت آبفای مشهد با همکاری دادگستری و معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته که می‌توان به تشکیل کمیته صیانت از منابع آب، برپایی اولین همایش همایش پیشگیری از وقوع جرم، تشکیل کمیسیون حقوقی وقضایی و حل اختلاف اشاره نمود که باعث شده تعداد پرونده‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: کمبود منابع آبی در ایران و کاهش بارندگی‌ها باعث شده تجدید نظری در مصارف خود داشته باشیم و سرانه مصرف باید کاهش یابد هرچند در بخش کشاورزی و صنعت نیز باید مصارف آب به حداقل برسد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از روسای دادگستری استان خراسان رضوی مرتبط با بخش آب بااهداء لوح تقدیر به عمل آمد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcgnw9u.ak97t4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما