تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۵
کد مطلب : 74287
زیست آنلاین: ۵ ماده حیاتی برای تولید انرژی های تجدید پذیر شامل، آب، سیلیکون، کبالت، مس و لیتیوم یون می باشند.
۵ ترکیب حیاتی برای تولید انرژی سبز کدامند
در این گزارش زیست آنلاین در نظر دارد به بررسی پنج ماده مورد نیاز برای استفاده درحوزه انرژی تجدیدپذیر بپردازد.
این مواد حیاتی شامل موارد زیر می باشد:

آبآب نقش مهمی در تولید انرژی به ویژه انرژی خورشیدی ایفا می کند، به گفته انجمن صنایع انرژی خورشیدی (SEIA)، از فناوری‌های گسترده و توسعه یافته نظیر نیروگاه‌های حرارتی تا برج‌های نیرو، همگی، برای تولید برق  نیازمند آب هستند. لازم به ذکر است، این تولید برق به شکل کم‌هزینه و بهینه می باشد.
انجمن صنایع انرژی خورشیدی نیز تصریح کرد: تمامی فناوری‌های خورشیدی برای پاک کردن سطوحی مانند آینه‌ها، پنل‌ها، بشقاب‌ها، مستلزم ۲۰ گالن آب در هر مگاوات ساعت می باشند.
نیروگاه نوادا به عنوان یک تسهیلات بزرگ با مساحتی بالغ بر ۳۶۰ هکتار، از ۸۵۰ گالن آب به ازای هر مگاوات ساعت استفاده می‌کند و این بدان معنا است که مصرف سالانه ۳۰۰ هزار گالن در هر هکتار است.

سیلیکونبه گفته وزارت انرژی آمریکا،  سیلیکون  ترکیبی اصلی در تمامی سلول‌های خورشیدی است. یکی از دلایل استفاده از این ترکیب این ست که سلول‌های ساخته شده از سیلیکون هزینه‌های کمتر، بهره‌وری بالاتر و طول عمر بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

 

کبالتاین ترکیب یکی از کلیدی ترین عناصر منابع انرژی تجدید پذیر است و نقش بسیار اساسی را در این زمینه ایفا می کند، به طوری که بر اساس اطلاعات اخیر منتشر شده در وب سایت سازمان زمین‌شناسی آمریکا، مهم ترین نقش این ترکیب، در الکترودهای باطری قابل شارژ است و علاوه بر آن در مگنت‌های موجود در توربین‌های بادی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
البته یک انجمن تجاری غیرانتفاعی، تحت عنوان موسسه کبالت، تاکید ویژه ای بر نقش کاربردی در کاتود باطری‌های لیتیوم یونی ایفا می کند.
 

مسمس ترکیبی است که در سراسر مجموعه انرژی های سبز کاربرد دارد، این ترکیب از انرژی بادی نیز در بخش‌های چرخشی توربین، استاتورها و کانداکتورهای کابل نیروی ولتاژ بالا و کویل‌های ترانسفورمر، مورد استفاده قرار می گیرد.
 به عنوان مثال موسسه مس اروپایی اعلام کرده که مس در سلول‌های خورشیدی برای کابل‌بندی، مبدل‌ها و ترانسفورمرها و موارد دیگر نیز نقش حائز اهمیتی ایفا می کند.

لیتیوم یوننقش عمده  لیتیوم در انرژی های تجدید پذیر، ذخیره سازی است، لیتیوم یونی در خودروهای برقی و هیبریدی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در گزارشات وزارت انرژی آمریکا، باطری های لیتیوم یونی را به جهت برخورداری از تراکم انرژی بالا، سبکی وزن و  قابلیت برای شارژ مجدد دارای محبوبیت رو به رشد توصیف نموده است.

https://zistonline.com/vdchqinq.23nk6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما