تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : 74285
طی هفته گذشته با توجه به انتشار اطلاعاتی مبنی بر کاستی دولت اسلواکی در پرداخت یارانه به کشاورزان این کشور، آنها در اعتراضات گسترده ای خواهان برکناری دولت این کشور و رسیدگی به وضعیتشان شده اند.
هر زمین کشاورزی در اسلواکی مشمول دریافت یارانه می شود
به گزارش زیست آنلاین، کشاورزان اسلواکیایی هفته گذشته با حرکت دادن وسائط نقلیه خود به سمت مقر دولت اسلواکی در این کشور نسبت به چگونگی پرداخت یارانه های کشاورزی اعتراض کردند. سه شنبه هفته گذشته با انتشار گزارشی در روزنامه های این کشور مبنی بر تخلف مقامات دولتی در پرداخت یارانه به کشاورزان اسلواکیایی، مزرعه داران نسبت به این موضوع معترض شدند.

این کشاورزان در اعتراض به قوانین غیرشفاف دولت اسلواکی در حقوق استفاده از زمین و توزیع یارانه حمایتی اقدام به اعتراض و برپایی تجمع کردند.

بر اساس قوانین دولت اسلواکی هر کسی که در زمین های محلی خود اقدام به فعالیت کشاورزی نماید مشمول دریافت یارانه می شود، بنابراین شرکت های بزرگ با مدارک جعلی کار در زمین های کشاورزی اقدام به دریافت یارانه از دولت کرده اند. به همین منظور کشاورزان خواستار اطمینان از چگونگی پرداخت یارانه و مشخص شدن حقوق مالکیت زمین و اعتبار قانونی پرداخت کنندگان هستند؛ چرا که فسادهای زیادی از این طریق صورت گرفته است.

به عنوان مثال در بلغارستان صندوق های کشاورزی اروپا یارانه ی پرداختی را به تولیدکنندگان بزرگ پرداخت می کنند و توجهی به کشاورزان خرده پا ندارند.

احتمال برکنارشدن دولت فعلی اسلواکی و برپایی انتخابات مجددبر اساس اعلام کارشناسان کشاورزی، زندگی حدود ۵.۴ میلیون نفر از مردم این مناطق به دلیل آنچه که در بی عدالتی در پرداخت به کشاورزان اعلام شده، با اختلال مواجه شده است.

کشاورزان این کشور در ۳ شبانه روز گذشته با شعار «مانیاز به اصلاحات کشاورزی داریم» با وسائط نقلیه خود به سمت مقر دولت این کشور حرکت کرده بودند در هفته جاری اعتراضات خود را در شهر براتیسلاو تا مقابل پارلمان این کشور ادامه خواهند داد تا به خواسته های آنان رسیدگی شود.

گفته می شود این سطح از اعتراضات بعد از انقلاب مخملی سال ۱۹۸۹ در این کشور بی سابقه است و به احتمال زیاد منجر به برکناری دولت این کشور و برپایی انتخابات مجدد خواهد شد./ منبع: مقاومتی نیوز

https://zistonline.com/vdcft0de.w6djcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما