تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 74277
زیست آنلاین: شرکت زیمنس امیدوار است بتواند کیفیت باتری های معمولی را برای ذخیره انرژی های تجدید پذیر افزایش دهد.
شرکت زیمنس از آمونیاک برای ذخیره انرژی سبز استفاده می کند
به گزارش زیست آنلاین، یک ترکیب شیمیایی که معمولا برای افزایش عملکرد محصول استفاده می شود، می تواند راه حلی برای کمک به جهان برای افزایش مصرف انرژی تجدید پذیر باشد.
زیمنس در حال تعریف یک پروژه آزمایشی یک و نیم میلیون یورویی در "آکسفوردشایر" است که از آمونیاک به عنوان یک روش جدید ذخیره استفاده می کند.
این شرکت آلمانی امیدوار است که اثبات کند آمونیاک می تواند مانند اغلب تکنولوژی های ذخیره ای که تا کنون وجود داشته است، مانند باتری های لیتیوم-یون، مفید باشد. مخصوص وقتی که از آن برای مدیریت خروجی های متغیر حاصل از نیروی باد و خورشید استفاده می شود.
امکانات اثبات مفهوم در "هارول"، الکتریسیته، آب و هوا را بدون انتشار کربن به آمونیاک تبدیل می کند. آمونیاک در یک مخزن ذخیره می شود و در آینده می تواند برای تولید الکتریسیته از طریق سوختن، فروش به عنوان سوخت برای خودروها و یا برای اهداف صنعتی مانند تولید یخچال، استفاده شود.
دکتر "یان ویکنسن" مدیر پروژه آمونیاک سبز زیمنس اعلام کرد: ذخیره سازی به عنوان یک قابلیت مهم و اساسی برای انرژی های تجدیدپذیر متناوب است. این نکته که ما صرفا فقط به انرژی توجه نمی کنیم، این روش را از ذخیره سازی های متداول دیگر متمایز می کند. اغلب ذخیره سازی فقط برای پر کردن خلاء ناشی از عدم تابش خورشید و وزش باد است. ما به استفاده های دیگر فکر می کنیم، استفاده در صنعت و حمل و نقل.
زیمنس معتقد است آمونیاک مزیت هایی مانند "هوای مایع" و "باتری جریان" نسبت به فناوری های ذخیره سازی در حال ظهور دارد. چرا که یک فناوری و سخت افزار موجود تطابق پذیر است.
سالانه در جهان حدود ۱۷۰ تن آمونیاک تولید می شود که مصرف اصلی آن توسط کشاورزان به عنوان کود می باشد. بیشتر این این آمونیاک از گاز طبیعی، گاز گلخانه ای که در فرآیندها منتشر می شود تولید می شود. اما پروژه هارول از سوخت های فسیلی استفاده نمی کند.
از آنجاییکه این طرح، از لحاظ ذخیره سازی و تولید انرژی نسبتا کوچک است، زیمنس انتظار کسب درآمد از این طرح آزمایشی را ندارد. در عوض امیدوار است این مفهوم بتواند به خوبی کار کرده و مفید باشد.
وینکسون می گوید: زیمنس به دنبال فناوری های مختلف ذخیره سازی است که شامل باتری ها و ذخیره سازی های شیمیایی (شامل آمونیاک) می باشد. منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcgux9u.ak9tu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما