تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 74240
تعداد انشعابات فضای سبز شهرداری ها در سال ۹۵، ۲۶۰ فقره بوده که این تعداد در سال گذشته به ۱۷۹ فقره رسیده است و به این ترتیب ۸۱ فقره انشعاب برای آبیاری فضای سبز جمع آوری شده است اما متاسفانه با ۱۶ درصد افزایش مصرف مواجه هستیم.
یکی از روش‌های استفاده صحیح از منابع آبی مدیریت آب فضای سبز است
غلامحسین ساقی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: یشترین میزان مصرف آب در فضای سبز، مربوط به شهرهای گرمه و جاجرم است و افزود : در شهر گرمه ۱۶.۲ درصد از میزان آب شرب تولیدی این شهر در آبیاری فضای سبز مصرف می شود و این رقم در جاجرم ۸.۲ درصد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دو شهر بجنورد و اسفراین تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری است و پساب حاصل از این دو تصفیه خانه دارای کلیه استانداردهای لازم زیست محیطی است ، گفت: آب مورد نیاز فضای سبز شهرها می بایست از آب های کم کیفیت و پساب ها تامین گردد اما متاسفانه تاکنون در هیچ کدام از شهرهای یاد شده که دارای تصفیه خانه فاضلاب می باشند هیچ اقدامی از سوی ارگانهای ذی ربط برای استفاده از این پساب انجام نپذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه به رغم کاهش انشعابات شهرداری بجنورد میزان مصرف آب در این نهاد افزایش یافته است ، تصریح کرد: در سال جاری هیچ انشعاب جدیدی برای فضای سبز به شهرداری اختصاص نمی یابد و از سوی دیگر ۱۷۹ کنتور باقی مانده نیز پیمایش می شود.

ساقی به تنش آبی در ۱۴ شهر استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت : این نشان می دهد که وضعیت آب شرب استان مناسب نیست و یکی از روش های استفاده صحیح از منابع آبی موجود، مدیریت آب فضای سبز است که توسط شهرداری ها استفاده می شود.

گفتنی است در این جلسه در راستای ارائه گزارش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی ، تامین اعتبار برای خرید ۳۰۰ کنتور هوشمند فضای سبز مصوب شد./ منیع: زیست آنلاین

https://zistonline.com/vdcgzx9u.ak9tt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما