تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 74143
رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو بر لزوم تولید سواد آب و به اشتراک گذاشتن آن برای مردم تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین مسئولیت این حوزه، این است که چگونه به اعتماد عمومی دسترسی پیدا کنیم.
تولید سواد آب و به اشتراک گذاشتن آن برای مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است
به‌گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد فاضلی رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو امروز در گردهمایی مدیران بخش روابط عمومی‌ها و حراست‌های شرکت آب و فاضلاب کل کشور از مسئولیت مهم روابط عمومی ها گفت و اظهار داشت: مهم‌ترین مسئولیت این حوزه این است که چگونه به اعتماد عمومی دسترسی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: تضعیف اعتماد دو پایه دارد، یک پایه واقعی آن که به ناکارآمدی‌های واقعی سیستم اشاره می‌کند و دیگری بُعد ذهنی و رسانه‌ای آن است که بر ناکارآمدی‌ها تاکید می‌کند و در این شرایط، روابط عمومی‌ها باید چند برنامه را در اولویت خود قرار دهند.

فاضلی با نقد اینکه روابط عمومی‌ها به شکل سنتی به بیان دست‌آوردها می‌پردازند، تصریح کرد: این کار دیگر کافی نیست و فضای رسانه‌ای با این اقدام، علیه شما اقدام خواهد کرد.

مشاور عالی وزیر نیرو در امور برنامه ریزی و راهبردی در توسعه پایدار افزود: در شرایط جامعه اطلاعاتی و وضعیت امروز، گذشته و عملکردها بازخوانی می‌شود و همه اقدامات گذشته قابل دفاع نیست، چرا که دانش تغییر می‌کند.

وی بیان داشت: زمانی که چیزی را نمی‌توان پنهان کرد و همه چیز بازخوانی می‌شود و عملکردها قابل دفاع نیست، زمینه خیزش آگاهی نفی رخ می‌دهد، یعنی انسان‌ها در وضعیت بی‌اعتمادی، نقاط مثبت یک موضوع را آگاهانه نفی می‌کند و بر روی نقطه منفی تمرکز می‌کنند.

فاضلی با بیان اینکه واقعیت‌ها مهم هستند، اما احساس واقعیت مهم‌تر از آن است، عنوان داشت: زمانی که فضا، فضای ناامنی باشد، احساس ناامنی به وجود می‌آید که با واقعیت ناامنی متفاوت است.

رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی افزود: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که احساس‌ها مهم‌تر از وضعیت‌ها هستند و یکی از مهم‌ترین احساس‌ها، احساس عدالت است که جنبه‌های متعدد دارد.

وی گفت: شما باید ظرفیت بازخوانی و قرائت مشارکتی واقعیت را فراهم کنید، فهم ما از واقعی تابع دانش ماست و ما هر چه اطلاعات بیشتری به مردم منتقل کنیم، ظرفیت فهم بیشتری از واقعیت پیدا می‌کنند و بر این اساس روابط عمومی‌ها باید این اقدامات را بر چارچوب کاری خود قرار دهند.

فاضلی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های شبکه‌های اجتماعی برای تولید داده‌های خود بهره ببریم، عنوان کرد: یکی از مشکلات کنونی ما این است که شبکه‌های اجتماعی به خوبی رصد نمی‌شوند و اطلاعات مهم که ظرفیت چرخش ذهنیت مردم را دارد، استخراج نمی‌کنیم.

مشاور عالی وزیر نیرو ابراز داشت: عصر یک سری اطلاعات گذشته است و مردم باید احساس کنند که شنیده و دیده می‌شوند.

وی افزود: از دیگر اقدامات لازم، تولید داده‌های پیشگیرانه، بازاریابی برای ایده‌های خوب، آشکارسازی ابعاد ندیده واقعیت، شبکه‌سازی، زمینه امکان مقایسه، عمومی کردن دانش تخصصی و اجتماعی کردن سازمان است.

فاضلی با اشاره به اینکه بایستی سواد آب تولید و در اختیار دیگران قرار بگیرد، بیان داشت: با عملی کردن این مهم زمینه بازخوانی مشارکتی واقعیت در سایه سواد آب فراهم می شود و برای گفت و گوی واقعی درباره آب شبکه‌سازی انجام خواهد شد.

رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو عنوان کرد: می‌توان برای تمام اقشار جامعه، در قالب تورهای بازدید زمینه حضور و بازدید از تاسیسات آب و فاضلاب را فراهم کرد و همچنین می‌توانیم درب های ادارات خود را به روی عموم باز کنیم تا آنها از نزدیک عملکرد ما را رصد کنند که به این اقدام قرائت مشارکتی گفته می‌شود./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcipzay.t1a552bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما