تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 74141
منطقه ۱۸ شهرداری تهران از فرصت‌هایی جغرافیایی برخودار است به شرط انکه نوع نگاه به اقتصاد شهری هم تغییر یابد. از جمله آنها می‌توان به فضای سبز و زمین‌های مزروعی در منطقه ۱۸ اشاره کرد که ظرفیت بسیار مهمی از نظر توسعه گردشگری سبز است.
 ضرورت جایگزینی چمن‌کاری با گیاهان بومی زیست بوم تهران در شهرداری منطقه ۱۸
به گزارش زیست آنلاین، سید آرش حسینی میلانی پس از بازدید منطقه ۱۸، در نشست مشترک اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تهران و معاونان و مسئولان شهرداری منطقه ۱۸ گفت: منطقه ۱۸ شهرداری تهران از فرصت‌هایی جغرافیایی برخودار است به شرط انکه نوع نگاه به اقتصاد شهری هم تغییر یابد. از جمله آنها می‌توان به فضای سبز و زمین‌های مزروعی در منطقه ۱۸ اشاره کرد که ظرفیت بسیار مهمی از نظر توسعه گردشگری سبز است. 

وی ادامه داد: در تهران از نظر میزان فضاهای باقیمانده از لحاظ تولید مزروعی، شاهد افت شدیدی طی ۲۰ سال اخیر هستیم که حفظ و بهبود دخایر باقیمانده در منطقه شهری تهران راهبرد مهمی از نظر امنیت غذایی است. 

سخنگوی کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر ضرورت بازنمایی هویت منطقه‌ ۱۸ اظهار داشت: بخشی از هویت منطقه ۱۸ ریشه‌های عمیقی در فرهنگ کار و تلاش دارد و کارآفرینان موفقی از این منطقه داریم که می‌توانیم با اجرای برنامه‌های حمایت‌طلبی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های انان در جهت توسعه همه جانبه منطقه بهره‌مند شویم. 

حسینی میلانی با اشاره کاهش منابع آبی تهران تصریح کرد: تهدید کم‌آبی در چشم‌انداز آتی تهران ضروری می‌سازد تا مشاوران شهرداری منطقه ۱۸ گزارش دقیقی از وضعیت زیرزمینی و مصارف و نیازهای آب خام ارایه دهند و شهرداری منطقه نیز در جهت جایگزینی چمن‌کاری با گیاهان بومی زیست بوم تهران برنامه‌ریزی و اقدام جدی کنند.

https://zistonline.com/vdcgqq9u.ak9tt4prra.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما