تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۱
کد مطلب : 74047
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تغییرات اقلیمی در چند دهه اخیر گفت: ۴۲ درصد جزایر جنوبی کشور در ۵۰ سال آینده زیر آب می‌رود.
تغییرات اقلیمی ۴۲ درصد جزایر جنوبی کشور را در ۵۰ سال آینده به زیر آب می برد
به گزارش زیست آنلاین، پروین فرشچی امروز در همایش راهبردی مصرف بهینه آب در کشاورزی که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد،اظهارکرد:میزان بارندگی بیشتر نشده و با توجه به اینکه نیاز آبی ما افزایش پیدا کرده است، از همین الان باید برنامه‌ریزی و در حوزه فرهنگ سازی نیز اقدامات موثرتری انجام شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بازنگری در وضعیت مدیریت آب و چشم انداز اهداف توسعه‌ای باید صورت گیرد، اظهار کرد: برنامه توسعه ششم با تاخیر یک ساله شروع شده است و اجرای آن عزم جدی می‌طلبد.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد از نیاز آبی کشور از دریاها تامین می‌شود، در مورد اجرای طرح انتقال آب دریای خزر گفت: در مورد انتقال آب دریای خزر با توجه به مشاوره ‌های بسیار به این نتیجه رسیدم که انتقال بین حوزه‌ای دریایی خزر مشکلات زیست محیطی و هزینه زیادی دارد. شیرین‌سازی آب در مبدا هم مقرون به‌صرفه نیست اما ممکن است گاهی به این نتیجه برسیم بخشی از نیازهای آبی استان‌های حاشیه دریا را با آب شیرین‌کن تامین کنیم ولی برای بین حوزه‌ای مقرون به صرفه نیست.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از احتمال اجرای طرح تامین نیازهای آبی کشور از دریای عمان خبرداد و گفت: برای اجرای این طرح نیاز است که حساسیت‌های زیست محیطی به صورت جدی در نظر گرفته شود و این موضوع در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه در کشور در زمینه بازچرخانی فاضلاب‌ها اقدامات مناسبی انجام نشده است، گفت: بازچرخانی فاضلاب‌ها بسیار مهم است زیرا با بازچرخانی درصد زیادی از نیازهای آبی کشور تامین می‌شود.

فرشچی با اشاره به این که دانش‌ سنتی در برنامه‌ریزی و مدیریت ما به کار گرفته شود،اظهارکرد: دانشی که نزد کشاورزان، ماهیگیران و جوامع بومی  است و مدیریت قنات، الگوی کشت در گذشته باید مورد توجه قرار گیرد./ منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdcbzgbz.rhbaapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما