تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 74011
بحران‌های ناشی از کمبود آب تاثیر منفی بر رشد دارد که یک نمونه از بحران‌های کمبود آب، مهاجرت خوابیدن چرخه اقتصادی در کشور است.
چرخه اقتصادی کشور وابسته به پایداری آب است
به گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،  محمد حسن نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی درباره جایگاه آب در توسعه اقتصادی، اظهار داشت: آب رابطه تنگاتنگی با اقتصاد کشور دارد و همانطور که می دانید این نعمت الهی منبع حیات بشر است که در نبودش انسان و جامعه با مشکل عظیمی روبرو خواهد شد.

وی آب را عاملی از تولید برای کشور خواند و افزود: آب نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی، پتروشیمی، فولاد و...دارد و دسترسی آسان به منابع آبی می‌تواند هزینه‌های تولید را به مقدار زیادی کاهش دهد.

حسن نژاد تصریح کرد: بحران‌های ناشی از کمبود آب تاثیر منفی بر رشد دارد که یک نمونه از بحران‌های کمبود آب، مهاجرت خوابیدن چرخه اقتصادی در کشور است.

این نماینده خانه ملت افزود: شهری که در آن بحران آب یا نبود این نعمت خدادادی باشد، طبیعتاً انسانی هم در آن وجود نخواهد داشت و اینجاست که چرخه اقتصاد از کار می افتد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی آب را مایه آبادانی کشور خواند و بیان داشت: امروزه مدیریت آب نه تنها در کشورهای درحال توسعه، بلکه در کشورهای توسعه یافته هم دارای اهمیت بالایی است.

وی در نگاه دیگر خود اشتغال و صادرات را در گِرو پایداری منابع آب در کشور دانست و عنوان کرد: تصور اینکه اگر آب نباشد برای فولاد مبارکه ما چه اتفاقی خواهد افتاد، چند نفر بیکار می‌شوند و چه بلایی سر بازار فولاد می آید، بسیار وحشتناک است.

حسن نژاد بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق تاکید کرد و بیان داشت: همگان باید قدر این نعمت الهی را بدانند و امروز که کشور با بحران بی آبی مواجعه است، ضروریست دقت لازم برای حفظ آب و استفاده از آن صورت پذیرد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdccsxqm.2bq0s8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما