تاریخ انتشار :جمعه ۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 73987
طبق پژوهشی که در دانشگاه برکلی انجام شده، در صورتی که منابع بادی و خورشیدی، ۴۰ الی ۵۰ درصد از کل نیاز برق آمریکا را تولید کنند، قیمت برق به اندازه ۱۶ دلار در هر مگاوات ساعت کاهش خواهد یافت. البته در این صورت نوسانات قیمت برق نیز بیشتر خواهد شد.
کاهش قیمت برق در آمریکا به اندازه ۲۵ درصد با تجدیدپذیرها ممکن خواهد بود
به گزارش زیست آنلاین، از ستاد توسعه فن‌آوری انرژی، محققان این پروژه امیدوارند که این نتایج، بتواند به سیاست‌گذاران و مسئولان حوزه برق، در تعیین نقشه‌ راه آینده کشور کمک کند و برای آنها این مساله که تصمیمات الان آنها، چقدر در آینده موثرند را بیشتر روشن کند.

 

در هر چهار ناحیه‌ مورد بررسی در این تحقیق سناریوهای استفاده از تجدیدپذیرها، موجب کاهش قیمت متوسط انرژی شد.

 

در مناطق SPP,CAISO و  NYISO، بیشترین کاهش قیمت‌ها، تحت سناریوی حداکثر خورشیدی (۳۰ درصد خورشیدی+۱۰ درصد یا بیشتر بادی) رخ داد. در منطقه‌ی Ercot، بیشترین کاهش به مقدار ۲۵ درصد در قیمت‌ها رخ داد که تحت سناریوی حداکثر بادی بود.

 

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که هر چه در یک شبکه برق، منابع تجدیدپذیر از نوع متغیر، بیشتر باشد، نیاز به جایگزین‌هایی با انعطاف عملکرد، بیشتر حس می‌شود. لذا به منابعی نیاز است که بتوانند به سرعت به تغییرات در تقاضا یا عرضه، واکنش نشان دهند. در نتیجه نیروگاه‌‎های هسته‌ای یا زغال‌سنگی که امکان تغییر در میزان خروجی خود را در یک زمان کوتاه ندارند، از این تغییرات قیمت در ساعات مختلف روز، در امان نیستند.

 

اما به هر حال، پیش‌بینی می‌شود که سهم انرژی هسته‌ای در آمریکا خیلی تغییر نکند. با ۹۹ گیگاوات در سال ۲۰۱۷، با کاهشی کم، به ۷۹ گیگاوات در ۲۰۵۰ خواهد رسید. / منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcd5n05.yt0sj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما