تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 73975
زیست آلمان: دولت آلمان اذعان کرد که بدون سرمایه گذاری های جدی در انرژی های تجدید پذیر، نمی تواند به اهداف انتشار گازهای گلخانه ای دست یابد.
آلمان بدون صرف هزینه 200 میلیارد دلاری در انرژی سبز قادر به اجرای اهدف های گرمایش جهانی نخواهد بود
به گزارش زیست آنلاین، Svenja Schulze, معاون وزیر محیط زیست آلمان، اعلام کرد که کشور آلمان در نظر داشت تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۴۰ درصد کاهش در تولید کربن خود در مقیاسه با سال ۱۹۹۰ داشته باشد، اما احتمالا این کشور به  اهداف برآوردی خود دست نخواهد یافت. کارشناسان پیش بینی می کنند، در بهترین حالت، میزان این کاهش ۳۲ درصد خواهد بود. از طرف دیگر به نظر می رسد میزان انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰، ۵۵ درصد کاهش خواهد داشت.


سیاست جدید دولت آلمان این است که شهروندانش را برای سرمایه گذاری مالی در جهت ارتقای فن آوری خورشیدی و باد، تشویق کند.لازم به ذکر است، این کشور، در دو دهه اخیر حدود ۲۰۰ بیلیون دلار صرف انرژی های سبز کرده است، این امر آن چنان تاثیری داشته که Energiewende  یک عبارت آلمانی یعنی "انتقال انرژی" به نام  این کشور اطلاق شده است، چراکه کشور آلمان در مدت کوتاهی از سوختهای فسیلی و به سوی انرژی تجدیدپذیر حرکت کرده است.

این طرح عمدتا با هدف کاهش میزان آلودگی آن با حذف زغال سنگ و نیروگاه های هسته ای و به نفع انرژی های خورشیدی، باد و سوخت های زیستی صورت گرفته است.
البته این طرح بسیار هزینه بر بوده و برآوردهای تا به امروز حاکی از آن است که این کشورتقریبا ۲۵۰۰ دلار برای حمایت از برنامه های مختلف انتقال انرژی  پرداخت کرده است.


اما با وجود سرمایه گذاری های عظیم در زمینه انرژی تجدید پذیر، آلمان باید برای کاهش میزان انتشار کربن در سال های اخیر تلاش بیشتری انجام دهد.
یکی از سیاست های مورد توجه آلمان برقراری رابطه ای متناوب میان انرژی باد و خورشید است که این کشور را در حوزه بهره وری از انرژی برجسته کرده است. این دو منبع اصلی انرژی تجدید پذیر، به صورت متناوب و متناسب با شرایط آب و هوایی زمانی که باد متوقف می شود با برجسته سازی انرژی خورشید و یا با تکیه بر انرژی باد در موقعیت نامطلوب خورشیدی قرار می گیرند./ منبع: dailycaller

https://zistonline.com/vdcamon0.49ne015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما