تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 73965
توسعه مناطق جنوبی کشور منوط به کشاورزی نیست، چراکه از این طریق آب زیادی مصرف می‌شود و حال برای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب باید این مناطق از لحاظ صنعتی توسعه پیدا کند و معیشت و اقتصاد مردم نیز در روستاها تغییر یابد.
مناطق جنوبی کشور باید برای مصرف بهینه آب به کشاورزی صنعتی روی آورند
به گزارش زیست آنلاین، هدایت فهمی معاون مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو، در رابطه با کمبود و بحران آب در جنوب شرق کشور اظهار کرد: برای تامین آب در جنوب شرق کشور عملیات اکتشاف در دستور کار است.

وی افزود:‌ از گذشته تاکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و مناطق مرزی، نقاط محرومی وجود دارد که نتوانستیم کار محرومیت زدایی را در آن‌ها انجام دهیم.

فهمی گفت: توسعه مناطق جنوبی کشور منوط به کشاورزی نیست، چراکه از این طریق آب زیادی مصرف می‌شود و حال برای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب باید این مناطق از لحاظ صنعتی توسعه پیدا کند و معیشت و اقتصاد مردم نیز در روستاها تغییر یابد.

وی ادامه داد: کشور باید در زمینه توسعه روستایی دکترین مشخصی داشته باشد که متاسفانه هیچ برنامه‌ای برای این موضوع صورت نگرفته است. این در صورتی است که در برنامه توسعه پنجم و ششم درباره این موضوعات بحث شده است، اما به این مساله توجه نمی‌شود.

معاون مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: مناطق جنوبی کشور باید برای مصرف بهینه آب به کشاورزی صنعتی و گلخانه‌ای و همچنین کشاورزی پایدار روی آورند./ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

https://zistonline.com/vdcjihea.uqetmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما