تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 72956
با سقوط قیمت نفت در سال های اخیر، کشورهای دارای این منبع خدادادی بخش قابل توجه از درآمد خود را از دست دادند و نروژ که البته نسبت به کشورهای اپک از اقتصاد دموکراتیک تری برخوردار است، نیز از این مسئله مستثنی نماند. سیاست مداران این کشور در پاسخ به این چالش، به دنبال توسعه اقتصادی با محوریت فعالیت های استارتاپی هستند.
بزرگترین صادر کننده نفت اروپا به دنبال رشد اقتصادی از طریق استارتاپ ها
به گزارش زیست آنلاین، در بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، ارزش میادین نفت و گاز دولت نروژ بیش از ۵۰ میلیارد دلار افت داشته است و بیش از ۳۶،۰۰۰ شغل نفتی از بین رفته است که برای یک کشور با جمعیت ۵.۱ میلیون نفری رقم کوچکی نیست.

با وجود آنکه نروژ شرکت های پیشرویی در حوزه صنعت همچون Aker Solutions و Kongsberg Gruppen را پرورش داده است اما تقریبا تمام این صنایع شاخه ای از بخش انرژی این کشور هستند.

اما نگرانی ها از کاهش درآمدهای نفتی موجب شد که تعداد سرمایه گذاری ها در استارتاپ های نروژی در سال ۲۰۱۶، حدود ۳۰۰٪ رشد داشته باشد. اگرچه شیب تغییرات در این کشور کند است اما گذار از نفت به صنایع جدید در حال رخ دادن است. 


علاوه بر سرمایه گذاری های دولتی و شکل گیری برنامه های حمایتی، شاهزاده نروژ نیز نقش فعالی در این گذار ایفا می کند. وی با حضور خود در رویدادهای محلی مربوط به استارتاپ ها، اعتبار و نام خود را در این راه صرف می کند. / منبع: دیده بان انرژی 

https://zistonline.com/vdciq3ay.t1arw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما