تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب : 70955
عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه موافق تولید محصولات تراریخته کشاورزی در داخل کشور است، گفت: هم اکنون سالیانه ۷ تا ۸ میلیون تن از محصولات تراریخته کشاورزی وارد کشور می‌شود.
عیسی کلانتری موافق تولید محصولات تراریخته کشاورزی است
به گزارش زیست آنلاین، عیسی کلانتری با اشاره به اینکه موافق تولید محصولات تراریخته کشاورزی در داخل کشور است، اظهار کرد: برخی نسبت به این مسئله انتقاد می‌کنند در حالی که سالیانه هفت تا هشت میلیون تن، از این محصولات وارد کشور شده و کسی پاسخگو نیست در حالی که اگر قرار بر اعتراض باشد باید به هر دوی این مسائل متعرض شوند.

  در خصوص محصولات تراریخته بیشتر جوسازی رسانه‌ای انجام می‌شود
 وی تصریح کرد: در گذشته، مجلس شورای اسلامی برای مخالفان محصولات تراریخته کشاورزی جلسه چند ساعته برگزار کرده اما نمایندگان خانه ملت حتی یک دلیل علمی برای مضر بودن این محصولات نتوانستند ارائه کنند بنابراین به نظر می‌رسد که در این زمینه، بیشتر جوسازی رسانه‌ای انجام می‌شود.

 

رئیس سازمان محیط زیست افزود: همچنین تاکنون بررسی‌های مختلفی در رابطه با مضرات احتمالی محصولات تراریخته کشاورزی انجام شده اما حتی یک مورد گزارشی دال بر خطرساز بودن این محصولات گزارش نشده است.

 

وی بیان کرد: هم اکنون مرجع تشخیص سلامت مردم، وزارت بهداشت و درمان بوده و این وزارتخانه وجود محصولات تراریخته کشاورزی را تایید می‌کند.

 

کلانتری با تایید نامه خویش به رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر لزوم حمایت این سازمان از محصولات تراریخته کشاورزی بیان کرد: در این رابطه متاسفانه صدا و سیما نسبت به مسائل به صورت یک طرفه نگریسته و اجازه صحبت به موافقان محصولات تراریخته را در رسانه ملی نمی‌دهد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcft1de.w6dxtagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما