تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : 69943
باتوجه به فصل گرما و استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب مانند ساخت و ساز، مصرف آب در سرپل‌ذهاب طی ماه اردیبهشت به ۱.۵ برابر رسیده است.
مصرف ۱.۵برابری آب در سرپل ذهاب
به‌گزارش زیست آنلاین،  از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)،علیرضا تخت‌شاهی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش روزافزون مصرف آب در مناطق زلزله‌زده از جمله شهر سرپل ذهاب گفت: باتوجه به فصل گرما و استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب مانند ساخت و ساز، مصرف آب در سرپل‌ذهاب طی ماه اردیبهشت به ۱.۵ برابر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با مصرف ۱.۵ برابر، چنانچه مصارف غیرشرب از حوزه مصارف شرب خارج نگردد و مدیریت نشود، به طور قطع در تابستان دچار کمبود آب خواهیم شد، زیرا میزان منابع تولید و توزیع نیز محدود است که در این باره با مدیریت بحران استان و استاندار محترم مکاتباتی انجام و اطلاع داده شده است.

تخت‌شاهی تصریح کرد: وضعیت تأمین آب در شهرهای زلزله زده از نظر کمی و کیفی در حد مطلوب است و مراکز بهداشتی شهرستان‌های زلزله زده به عنوان دستگاه نظارتی شرکت آبفا این وضعیت را به‌طور مستمر رصد و تأیید نموده اند.

وی ادامه داد: شرکت آبفا نیز که دارای پیشرفته‌ترین آزمایشگاه در غرب کشور است، دائماً وضعیت کیفی آب مناطق مذکور را با انجام آزمایشات مختلف تست کلر، تست کدورت و آزمایش‌های میکروبیولوژی پایش می‌کند و خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی مشاهده نشده است.

به گفته وی، نقاط شیر برداشت آب که در برخی مناطق دچار مشکل می‌شود با حضور مستمر اکیپ‌ها رفع نقص می‌شود.

تخت‌شاهی با بیان اینکه شکل خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان اکنون متفاوت از روزهای نخست است گفت: در روزها و ماه‌های نخست پس از وقوع زلزله برای تأمین آب در این مناطق تلاش می‌شد، اما اکنون بیش از ۶۰ کیلومتر شبکه رو زمینی و بالغ بر ۸ هزار مورد شیر برداشت انشعاب تعبیه شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت رعایت مصرف آب و خودداری از مصارف غیرضروری به منظور جلوگیری از آسیب به منابع زیرزمینی گفت: به‌رغم تداوم بارندگی در اردیبهشت و خرداد، بطورکلی میزان بارندگی‌ها نسبت به و بلند مدت کاهش چشمگیری داشته است که این امر ضرورت مدیریت مصرف و استفاده درست و اصولی از منابع آب را دو چندان می کند./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcaeoni.49noy15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما