تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب : 69938
زیست آنلاین: شرکت های استارتاپی ثبت شده و افراد شاغل در منزل، می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند. فعالیت های دانش بنیان نیز از ضریب حقوق بیمه معاف می شوند.
حمایت سازمان تامین اجتماعی از استارت آّپ ها و مشاغل خانگی
به گزارش زیست آنلاین، سیدتقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، در نشست خبری امروز یک شنبه ۲۷ خرداد ماه درباره طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، کسب و کارهای نوین و فعالیت های این سازمان در سال حمایت از کالای ایرانی ، درباره تفاهم نامه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: بر این اساس کلیه قراردادهایی که مجری آنها شرکت‌های دانش بنیان باشند از محاسبه ضرایب حق پیمان معاف هستند و و رسیدگی به پرونده های بیمه ای دانش بنیان نیز در دو شعبه در تهران انجام می شود. 

 تفاهم نامه با وزیر ارتباطات برای کمک به استارت آپ‌ های ثبت شده نوربخش در ادامه نیز افزود: مذاکراتی با وزیر ارتباطات برای کمک به استارت آپ‌های ثبت شده، در حال انجام است که به دنبال آن هیات مدیره آنها که سهام دارند از معافیت کامل حق بیمه برخوردار شوند.
بنابراین شرکت های استارتاپی که ثبت شده اند، می توانند تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.
 وی درباره اقدامات انجام شده برای حمایت از کالای ایرانی گفت: برای این امر ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه پیشنهاد شده و اقدامات موثری در حال انجام است.
تسهیلاتی برای اصحاب رسانه نیز در راستای تفاهم با معاونت مطبوعاتی نیز درنظر گرفته شده است و تا کنون ۱۲هزار نفر تحت پوشش رفته‌اند.

تسهیلات تامین اجتماعی به دارندگان مشاغل مجازی و کسب و کار خانگی وی با اشاره به افراد شاغل در منزل، و مشاغل فضای مجازی و کسب و کار خانگی نیز گفت: در این موارد سازمان تسهیلاتی ایجاد کرده که افراد با معرفی صنوف مربوطه از مزایای بیمه‌ای استفاده کنند. در همین زمینه با خانه موسیقی، تئاتر، خانه سینما و مشاغل فضای مجازی تفاهم نامه هایی منعقد شده است.

نوربخش درباره تسهیلات برای خبرنگاران و رانندگان نیز توضیح داد: برای رانندگان نیز تلاش هایی برای افزایش تعداد افراد بیمه شده در این حوزه در دست انجام است. 
وی درباره طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب نیز گفت: جرائم آنها تقسیط و برخی تا ١٠٠ درصد بخشوده می شود تا فضای کسب و کار رونق یابد.


 

https://zistonline.com/vdcevo8p.jh8oxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما