تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 69926
براساس اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان، اکنون ۷۰ پروژه در قالب ۲۲ طرح آب رسانی در کردستان در حال احداث است که اعتبار این طرح ها از محل اعتبارات عمرانی استانی تأمین و هزینه می‌شود.
اجرای ۷۰ پروژه برای توسعه آب و فاضلاب کردستان
به‌گزارش زیست آنلاین، از پاون، محمدحسین محمدی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ حدود ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها اعتبار تصویب شده بود، افزود: از محل اعتبارات بودجه ای سال گذشته حدود ۴۵۰ میلیارد ریال به این استان تخصیص داده شده است.

او با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز شرکت آب و فاضلاب شهری شامل  ۲ بخش توسعه‌ای و جاری است، گفت: هزینه‌های جاری از محل درآمدهای شرکت و هزینه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌ای از محل اعتبارات عمرانی ملی و استانی تأمین می‌شود.

به گفته محمدی، این شرکت حدود ۹۳ درصد از فاضلاب را توسط شبکه فاضلاب شهرها جمع آوری می‌کند که حدود ۲ برابر از میانگین کشوری بالاتر است.
محمدی افزود: میزان تصفیه فاضلاب در استان کردستان حدود ۷۰ درصد است که بیش از ۳ برابر از ۲۷ درصد میانگین کشوری بیشتر است؛ ضمن اینکه پساب تصفیه شده در بخش صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود.
او میزان تصفیه فاضلاب در کردستان را حدود ۶۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: ۵ تصفیه خانه فاضلاب در استان در حال احداث است که امسال ۳تصفیه خانه فاضلاب و سال آینده ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر به بهره‌برداری می‌رسد که با فعالیت این واحدها حدود ۷۰ درصد از میزان آب توزیعی کردستان دوباره وارد چرخه مصرف غیرشرب می‌شود.
هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جامعه شهری استان کردستان از آب شرب لوله کشی بهره مند هستند و شاخص جمع آوری فاضلاب در این استان نیز ۹۳ درصد است که حدود ۲برابر از میانگین کشوری جلوتر است. همچنین سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب استان کردستان تولید و در شبکه توزیع می‌شود./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcb09b0.rhb95piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما