تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 69909
اینکه گفته می‌شود سازمان محیط زیست برای مدت پنج سال شکار را ممنوع کرده بود نادرست است.
محیط زیست شکار را ممنوع نکرده بود
به گزارش زیست آنلاین، مدیرکل شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست  در نشست خبری پروانه‌های شکار ویژه این سازمان گفت: اینکه گفته می‌شود سازمان محیط زیست برای مدت پنج سال شکار را ممنوع کرده بود نادرست است. فرصتی در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به مناطق داده شد اما در سال ۱۳۹۵ در قرق‌ها پروانه شکار ویژه در قرق‌های اختصاصی صادر شد. البته خارج از مناطق بود و در قرق‌های اختصاصی که رشد جمعیت داشتیم. 

علی تیموری ادامه داد: آقای هوشنگ ضیایی ناظر سرشماری ما بود و خوشبختانه در سال ۱۳۹۵ رشد جمعیت داشتیم و بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حیات وحش علفخوار داشتیم. 

تیموری تصریح کرد: در استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و البرز سازمان محیط زیست مجوز شکار کل و قوچ و آهو صادر کرد. در استان گیلان و خوزستان هم صد راس پروانه انتفاعی شکار گراز صادر شده است. در حالی که گراز حتی بدون اینکه پولی به سازمان محیط زیست برسد شکار می‌شد و در قانون هم گونه‌ای مزاحم تلقی شده است.

وی گفت: زمانی که تفاهم‌نامه شکار با صندوق ملی محیط زیست در ۴ بهمن ماه ۱۳۹۶ منعقد شد من روز بعد پنج صفحه مفصل تفاهم‌نامه را در مصاحبه‌ای تفصیلی برای صدا و سیما توضیح دادم اما متوجه شدم مصاحبه اخیراً منتشر شده است./ منبع: مهر

https://zistonline.com/vdccooqe.2bqox8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما