تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : 69906
زیست آنلاین: استاد دانشگاه نیو ساوت ولز در استرلیا، برای کار خود که باعث افزایش بهره وری و کارایی سلول های خورشیدی شده بود، برنده جایزه جهانی انرژی نامیده شد.
استرالیا برنده جایزه جهانی بهره وری از انرژی خورشید گشت
به گزارش زیست آنلاین، Martin Green، استاد دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)، برای کار خود در PV انرژی خورشیدی که باعث افزایش بهره وری و کارایی سلول های خورشیدی می شود، برنده جایزه جهانی انرژی نامیده شد.


با توجه برآورد های حاصل از این ایده جهانی، فروش سیستم های حاوی سلول های خورشیدی PERC که تا سال ۲۰۱۶ به بیش از ۴ میلیارد دلار می رسد، از این پس با استفاده از فن آوری Green می تواند کل انرژی خورشیدی را تا سال ۲۰۴۰ به بیش از ۱ تریلیون دلار برساند.
مرکز مدیریت سبز استرالیا برای پیشرفت فتوولتائیک، یک موسسه مشترک است که شامل چندین دانشگاه و گروه های تحقیقاتی در استرالیا می شود.
 طبق گزارش UNSW، تیم Martin Green ، در سال ۱۹۸۹ با فناوری های نوین در سیستم PV،  بهره وری ۲۰ درصدی در تبدیل انرژی سلول های خورشیدی عرضه کرد.
 علاوه بر این، در سال ۲۰۱۴، او تیم توسعه انرژی را رهبری کرد و برای اولین بار توانست تبدیل نور خورشید به برق را با بازده تبدیل انرژی ۴۰ درصدی به دست آورد.
Rodney John Allam ، برنده جایزه نوبل و کمیته اعطای جایزه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در حالی که برندگان را اعلام می کرد، اظهار کرد که انرژی تجدید پذیر، تمرکز اصلی تحقیق افراد حاضر در رقابت برای جایزه است.
جایزه جهانی انرژی هر ساله توسط رئیس جمهور روسیه اعطا می شود. Green جایزه ۶۲،۰۰۰ دلاری خود را با Sergey Alekseenko  دانشمند روسی که برنده جایزه انرژی جهانی برای کار خود در زمینه انرژی گرما شده است، به اشتراک می گذارد. Elon Musk نیز از میان ۱۰ نفر، برنده جایزه فینال برای تلاش هایش در ایجاد رشد رانندگی الکترونیکی بود.
Oleg Budargin، معاون شورای انرژی جهانی و عضو هیئت امناء انجمن انرژی جهانی، در کنفرانس مطبوعاتی گفت:

امروزه علوم و دانشمندان در ورود به چرخه فناوری جدید پیشتاز هستند. 
در ادامه افزود: از علم برای تبدیل شدن به یک لوکوموتیو برای آموزش جدید و تولیدات جدید دعوت شده است.  بنابراین، ورود به این چرخه یک کار مهم است و موجب بهبود کیفیت زندگی انسان خواهد شد./ منبع: renewableenergyworld

https://zistonline.com/vdcjmhem.uqehyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما