تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 69899
سازمان حفاظت محیط زیست تنها دبیرخانه حفاظت از محیط زیست در کشور است و هنرمندان، قهرمانان و ورزشکاران ملی نیز ظرفیت های بزرگی جهت توسعه فرهنگ زیست محیطی در کشور هستند ولازم است از این ظرفیت برای بهبود وضعیت زیست محیطی کشور استفاده کرد.
باید برای حفظ محیط زیست از همه ظرفیت‌های اجتماعی موجود بهره برد
به گزارش زیست آنلاین، محمد حسین بازگیر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران، در مراسم معرفی شش قهرمان ملی به عنوان سفیر محیط زیست با اشاره به اینکه از حدود ۴۶ سال قبل روزی با نام روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده است، گفت: زمانی دنیا به این نتیجه رسید که تنها با توجه به اقتصاد و مسائل اجتماعی بشر به سرانجام درستی نخواهد رسید و حتی اگر مسائل اقتصادی و اجتماعی مساعد باشد باز هم بستر دیگری برای ادامه زندگی لازم است و آن محیط زیست است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۹۷۲ تعریف توسعه پایدار شکل گرفت که دارای سه ضلع اقتصاد ،اجتماع و محیط زیست بود، اظهارکرد: بر اساس این تعریف نسل حاضر باید از همه منابع سالم جهت استفاده برخوردار باشد بگونه‌ای که نیاز نسل‌های آینده با مشکل مواجه نشود.

رضا گل محمدی - مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران - نیز در این مراسم با اشاره به اینکه به موضوع محیط زیست در کشور جفا کرده‌ایم و همه ما نسبت به محیط زیست مسئول هستیم،گفت: همه ما به نوعی عضوی از سازمان حفاظت محیط زیست هستیم و این گونه‌ نیست که مسئولیت حفظ محیط زیست فقط بر عهده سازمان مربوطه باشد و همه ما باید در صیانت از آن مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه ما برکشتی محیط زیست سواریم و اگر هرکدام از ما به آن آسیبی وارد سازد همه غرق خواهیم شد، اظهارکرد: متاسفانه مشکلات عدیده زیست محیطی که در کشور شاهد هستیم به دلیل رعایت نکردن مسائل مرتبط با این حوزه است.

گل محمدی ادامه داد: باید به اقدام نمادینی که امروز جهت معرفی ورزشکاران سفیر محیط زیست انجام شد عمق بیشتری دهیم و این موضوع باید به‌صورت فرهنگی در بین همه مردم گسترش یابد تا همه به مسئولیت اجتماعی خود در خصوص محیط زیست عمل کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه در فرهنگ مذهبی ما هم حفظ محیط زیست ریشه داشته و وظیفه دینی و قانونی ماست، اظهارکرد:با توجه به اینکه ورزشکاران و قهرمانان به عنوان الگوی جامعه تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگ دارند باید رسالت خود به عنوان سفیر محیط زیست ابلاغ کنند و از این ظرفیت باید بهره برد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، در این مراسم تیمور قیاسی،احمدرضا محمودی،حدیثه جمال،سهیل واحدی،سعید فراهانی نجف آبادی و نگین دادخواه طی احکامی به عنوان سفیران محیط زیست انتخاب شدند./ منبع:  ایسنا

https://zistonline.com/vdcaoani.49noo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما