تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 69886
مشکلات زیست محیطی شهرها و استان ها باید در همان منطقه مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گیرند و مدیران نباید درگیر فرآیندهای طولانی مدت اداری شوند.
هر استانی موظف است مشکلات و مسایل زیست محیطی را پیگیری کند
به گزارش زیست آنلاین، عیسی کلانتری روز دوشنبه در دیدار با کارکنان محیط زیست استان مرکزی در اراک افزود: ۲۶۳ طرح ملی ناتمام در این سازمان با ساماندهی لازم، تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: این طرح ها از یک تا ۱۲ سال گذشته در سازمان محیط زیست نا تمام بود که با ۲۶ میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار سرمایه گذاری و اشتغال ۱۷۶ هزار نفر با تفویض اختیارات لازم، تعیین تکلیف شدند.

کلانتری تصریح کرد: مشکلات زیست محیطی شهرها و استان ها باید در همان منطقه مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گیرند و مدیران نباید درگیر فرآیندهای طولانی مدت اداری شوند.

کلانتری افزود: تفویض اختیارات لازم انجام شده و رفع مشکلات زیست محیطی برعهده استان‌ها است و مدیران استان ها باید پاسخگو مطالبات زیست محیطی شهروندان باشند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: انتظار برای رفع مشکلات زیست محیطی، نشانه ضعف مدیریتی است و هر استانی موظف است مشکلات و مسایل زیست محیطی را پیگیری و حل و فصل کند.

کلانتری با یادآوری اینکه بودجه سازمان محیط زیست ناکافی است، افزود: بودجه این سازمان کمتر از بودجه یک ناحیه از یک منطقه شهرداری است.

بودجه محیط زیست ۹هزار میلیارد ریال است
وی اظهار داشت: مجموع بودجه این سازمان به ۹ هزار میلیارد ریال هم نمی رسد اما بودجه یک ناحیه از منطقه شهرداری ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کمبود بودجه دلیلی برای سستی و کم کاری در وظایف محوله کارکنان نیست و مجموعه کارکنان محیط زیست می کوشند با وجود کمبودها در ارائه خدمات کوتاهی نداشته باشند.

کلانتری افزود: در بخش آموزش، این مجموعه با مشکلاتی مواجه است که باید اصلاح و روحیه پرسشگری در کارکنان تقویت شود.

وی اظهار داشت: کارکنان محیط زیست باید آگاهی مردم در خصوص مسایل زیست محیطی را بالا ببرند و در آموزش عمومی پیش قدم باشند./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcg3793.ak9y74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما