تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 69862
کردستان تنها استان کشور است که سه تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان سال جاری در این استان وارد مدار می‌شود.
 سه تصفیه‌خانه در کردستان وارد مدار خواهد شد
به‌گزارش زیست آنلاین،  از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمدحسین محمدی در این باره اظهار داشت: کردستان تنها استان کشور است که در پایان سال جاری سه تصفیه‌خانه در آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه‌ها در شهرهای کامیاران، بیجار و یاسوکند قرار دارند، افزود: این سه واحد، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هستند.

محمدی به پیشرفت ۸۰ درصدی تصفیه خانه فاضلاب کامیاران اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه و ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر برای اتمام آن نیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با بیان اینکه در سال جاری وزارت نیرو برای این پروژه ۹۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است، گفت: برای افتتاح آن در پایان سال جاری مشکلی وجود ندارد.

محمدی تأکید کرد: این تصفیه‌خانه از نوع فرآیند تصفیه لجن فعال اکسلاک ارتقا یافته به MLE است که شامل ۸۰ کیلومتر تأسیسات جمع آوری و ۱۱ کیلومتر خط انتقال با ظرفیت ۱۲ هزارمترمکعب در شبانه روز است و جمعیت ۷۰ هزار نفری را تحت پوشش قرار می دهد.

وی مهمترین کارکرد این پروژه را زیست محیطی دانست و افزود: پساب تولید شده در این تصفیه‌خانه برای مصارف کشاورزی است و ظرفیت تأمین آب ۴۰۰ هکتار زمین را دارد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcauani.49noi15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما