تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 69856
معضل ورود فاضلاب به دریا تنها به بوشهر محدود نمی‌شود. در بندرعباس نیز روزانه فاضلاب خانگی و صنعتی مستقیم به خلیج فارس سرازیر می‌شوند.
ورود  فاضلاب شهری و صنعتی به دریا مناطق سواحل جنوبی ایران را آلوده می‌کند
به گزارش زیست آنلاین، حسین دلشب، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ گفته در حالی که با شروع فصل گرما اشتیاق مردم بوشهر برای شنا کردن در دریا بیشتر می‌شود ولی به دلیل عدم سلامت آب، بسیاری از مناطق بوشهر برای شنا مناسب نیست. ورود مستقیم فاضلاب شهری و صنعتی به دریا در سواحل جنوبی ایران سال‌ها است که این مناطق را آلوده می‌کند.

معضل ورود فاضلاب به دریا تنها به بوشهر محدود نمی‌شود. در بندرعباس نیز روزانه فاضلاب خانگی و صنعتی مستقیم به خلیج فارس سرازیر می‌شوند.

احمد مرادی نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفته ورود پساب به دریا همچنان ادامه داشته و حیات دریا را در معرض خطر قرار داده است.

پیش از این مجید وفادار، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان گفته بود «اگر در اهواز آلودگی هوا خطرآفرین است در بندرعباس با آلودگی فاضلاب روبه‌رو هستیم که خطرآفرین است».

بنا بر این گزارش شهروندانی که در نزدیکی این «خورها» زندگی می‌کنند بیشترین ضرر را می‌بینند. از یک‌ طرف آلودگی‌های زیست‌محیطی و از سوی دیگر تبدیل‌شدن خور به محل رفت‌وآمد حیوانات سرگردان و ایجاد بوی بد و متعفن، مردم ساکن در این منطقه را آزار می‌دهد.

در طول ساحل بندرعباس خروجی‌های متعددی مانند خورها و ورودی‌های فاضلاب وجود دارد که آب‌ آلوده را به صورت مستقیم وارد دریا می‌‌کند./ منبع: انرژی امروز

ورود فاضلاب به دریا

 

https://zistonline.com/vdcd9j09.yt0nk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما