تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 69838
زیست آنلاین: امسال ساعت آخرالزمان (Doomsday Clock) به دلیل تهدیدات ناشی از تغییرات اقلیمی و افزایش خطر جنگ هسته‌ای ٣٠ ثانیه جلو کشیده شد و به ۲ دقیقه قبل از نیمه شب رسید.
تغییرات اقلیمی آخرالزمان را جلو می‌اندازد
 زیست آنلاین، این نخستین بار پس از زمان جنگ سرد است که این ساعت تا نزدیکی نیمه شب می‌رسد.
 «بولتن دانشمندان اتمی» واقع در دانشگاه شیکاگو، تصمیم خود مبنی بر جلو کشیدن این ساعت را روز ۵ بهمن ماه گذشته (۲۵ ژانویه) اعلام کرد.
 سال ۱۹۵۳ میلادی آخرین زمانی بود که این ساعت به ۲ دقیقه قبل از نیمه شب رسید. در آن سال ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی که درگیر جنگ سرد بودند، بمب‌های هیدروژنی خود را با موفقیت آزمایش کردند.
 سال ۱۹۹۱ میلادی این ساعت بیشترین فاصله را با آخرالزمان داشت و ١٧ دقیقه مانده به نیمه شب بود. در این سال جنگ سرد به پایان رسیده بود و از دید دانشمندان، دنیا نسبت به سال‌های قبل در امن‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد.
 این گروه در بیانیه‌ی رسمی خود اظهار داشت: «رهبران جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی در مدیریت و پاسخگویی به خطراتی چون تغییرات اقلیمی و جنگ هسته‌ای شکست خوردند. آنان در عرض یکسال بشر را در موقعیت خطرناکی مشابه جنگ جهانی دوم قرار دادند.»
در ادامه‌ی این بیانیه آمده است: «گرچه به نظر می‌رسد که تغییرات اقلیمی به اندازه اقدامات لفظی و تحریک‌آمیز میان کره شمالی و ایالات متحده آمریکا که امکان جنگ هسته‌ای را افزایش داده است، جدّی نیست، اما جلوگیری از افزایش فاجعه‌بار دمای کره‌ زمین که شاهد آن هستیم، نیازمند توجّه فوری است./ منبع: ساحت نیوز

https://zistonline.com/vdcdjj09.yt0ns6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما