تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 69836
زیست آنلاین: هر سال، روز ۱۵ خرداد (۵ ژوئن) به عنوان روز جهانی محیط زیست در کشورهای مختلف و با تمرکز بر یک معضل مهم زیست محیطی و تلاش برای حل آن، گرامی داشته می شود.
شکست آلودگی پلاستیکی، شعار امسال روز جهانی محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، روز جهانی محیط زیست، برای سازمان ملل متحد، مهمترین روز جهت آگاهی بخشی عمومی و انجام اقدامات جهت حفظ محیط زیست است. از سال ۱۹۷۴ که این برنامه آغاز شده است، تاکنون به رشد خود ادامه داده و امروزه این روز در بیش از یکصد کشور جهان به صورت گسترده جشن گرفته می شود.
در واقع "روز محیط زیست"، "روز مردم" برای انجام کار و فعالیتی جهت حفظ کره زمین است. این کار می تواند به صورت محلی، ملی یا جهانی انجام شود و یا می تواند یک اقدام انفرادی یا جمعی باشد. هر کس می تواند آزادانه انتخاب کند که برای این مراقبت از زمین چه کاری انجام دهد.
در روز محیط زیست در هر سال، یک موضوع که برای محیط زیست ما خطرناک می باشد به عنوان موضوع اصلی و شعار آن سال جهت تمرکز برنامه ها، اقدامات و توجه ویژه به آن مسئله انتخاب می شود. موضوع روز جهانی محیط زیست سال ۲۰۱۸ شکست آلودگی پلاستیکی انتخاب شده است.
همچنین همه ساله یک کشور میزبانی جشن مراسم رسمی روز جهانی محیط زیست را بر عهده می گیرد. این میزبانی به کشور میزبان کمک می کند که با توجه بیشتری با چالش های زیست محیطی که با آن روبرو است مواجه شود. امسال هند میزبان این مراسم است.
با توجه به موضوع انتخاب شده برای این روز، کشورهای مختلف تلاش می کنند با ایده های خود به حل مشکلات زیست محیطی کمک کرده و با مشارکت دادن مردم سعی در تحقق شعار سالانه روز محیط زیست کنند. به عنوان مثال هند اعلام کرده است که تعداد یکصد عدد از مکان های تاریخی خود از جمله تاج محل را از آلودگی های مختلف تمیزخواهد کرد. همچنین ایده های برتر برای شکست آلودگی پلاستیکی در روز محیط زیست، در نمایشگاهی در شهر دهلی نو در هند به نمایش در خواهند آمد.

https://zistonline.com/vdcb0wb0.rhb9fpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما